Saturday, 23 December 2017

MAKANAN PENGGALAK SUSU IBU



MAKANAN PENGGALAK SUSU IBU

Susu ibu itu sendiri terhasil dari apa yang dimakan oleh ibu itu sendiri.
Jadi,apa yang ibu itu makan akan mempengaruhi pengeluaran susunya.

Makanan penggalak susu ibu atau milk booster adalah mengikut kepada badan seseorang.
Bukan sama ye ibu-ibu semua.


Tak salah sebenarnya untuk mencuba.

Jom Kak Iz kongsikan antara makanan penggalak susu ibu.

1) Air



Minum sekurang-kurangnya 1 liter untuk setiap 25kg berat badan anda.
Amalkan minum air suam sebelum memulakan sesi penyusuan atau sesi memerah.

2) Susu soya dan tempe



Susu soya adalah minuman kekacang.
Tempe juga berasal dari sumber protein.


3) Halba




Herba tradisional,diambil untuk dijadikan teh atau airnya diminum ketika suam.

4) Oat




Makanan berserat yang dapat menggalakkan pengeluaran susu.


5) Jintan




Tambahkan jintan dalam masakan.

6)Kurma Cina




Boleh di rebus dengan gula batu dan diminum airnya.


7) Longan Kering




Boleh di rebus dengan gula batu dan diminum airnya.


8) Air rebusan barli



Meningkatkan penghasilan susu dan juga menyejukkan badan.



Tapi yang Kak Iz amalkan adalah susu soya ESP.
ESP merupakan makanan penggalak susu bagi Kak Iz.







Jom Kak Iz kongsi kenapa anda perlu pilih Esp!


  • Ia tak dicuci dengan alkohol.
  • Shaklee hancurkan ESP pun bukan grind dengan blender tau.
  • Dalam tu ada macam kipas yang berpusing. Dan katanya dengan bantuan graviti.
Harga hanya RM 170.93 setong dan dapat tahan sehingga 2 bulan.
Hubungi Kak Iz untuk harga promosi dan konsultasi percuma beserta shaker.



Izwati
1173799
013 530 4142
Fb Noor Izwati







*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

#Post40hari
#ShakleeBerkesan
#s2uFamilies

Friday, 22 December 2017

SUSU DROP??? TIDAK!!!

SUSU DROP? TIDAK!!!

Risau Susu ‘Drop’ Mendadak? 

Khasnya pada ibu bekerjaya.

Ketahui 5 Sebab Utama Kenapa Masalah Ini Berlaku Dan Cara Mudah Mengatasinya!

5 sebab utama.

1. Tidak mengepam dengan Konsisten.

2. Tunggu breast penuh baru pum sebab maukan hasil yang banyak. Last- last FIL datang melawat susu terus drop.  

3. Stress atau emositidak stabil

4.  Pregnant atau Period. 

5. Tidak minum air yang cukup & Kurang makan makanan yang seimbang.


Cara untuk mengatasinya.

1. Jadual memerah 1 minggu sebelum.

  • Periksa semula jadual memerah anda 1 minggu sebelum anda mula notice susu merudum secara mendadak. 

  • Seorang ibu menyusu yang bekerja sepenuh masa perlu tahu menguruskan masa dan mesti mempunyai jadual memerah yang konsisten. 

  • Kenalpasti adakah beberapa hari sebelum susu drop, anda mematuhi jadual memerah anda?
  • Ibu disarankan memerah sekitar setiap 2-3 jam sekali di pejabat kerana berpadanan dengan pattern penyusuan bayi yang menyusu dengan kerap (sekitar 8-12 kali sehari bila bersama ibu).


2. Emosi.


Bagaimanakah keadaan anda di tempat kerja anda? 

  • Sesetengah ibu bekerja berdepan dengan cabaran yang sangat hebat di tempat kerja. 
  • Ada yang tidak mendapat sokongan dari bos, ada yang diperli rakan sekerja yang lain. 
  • Ada juga ibu dengan bebanan kerja yang sangat banyak. 
  • Akibatnya, ibu ini melalui keadaan yang sangat stress pada waktu kerja. 
  • Tahukah ibu, anda perlu sentiasa bersedia menghadapi tekanan dan cuba menenangkan diri. 
  • Stress boleh menyebabkan hormon oksitosin terbantut dan menyebabkan pengeluaran susu tidak lancar. Lama-kelamaan ia menyebabkan penghasilan susu terganggu. 

3. Pemakanan dan minuman.


  • Jika anda notice sudden drop dalam milk production anda, kenalpasti diet atau corak pemakanan yang anda amalkan sekarang.
  • Sesetengah ibu bercadang untuk menurunkan berat badan dalam jangka masa yang cepat dan terus menukar diet harian secara drastik.
  •  Ini boleh menyebabkan kandungan kalori dalam tubuh berkurang. Apabila kalori dalam tubuh berkurang, tenaga yang diperlukan untuk menghasilkan susu juga akan menurun. Ini akan mengganggu penghasilan susu anda. 


Ibu, pastikan anda mengamalkan pemakanan yang sihat dan lengkap ya.


4.Pam susu.


  • Pastikan pam susu anda masih berfungsi dengan baik. Kebanyakan pam susu perlu diservis setelah beberapa lama digunakan. 
  • Antara simptom pam susu anda perlu diperiksa atau diservis adalah apabila kekuatan sedutan sudah mula perlahan (tidak seperti di awal penggunaan dahulu), dan anda mengambil masa yang lama untuk mengosongkan breast jika dibandingkan di awal penggunaan pam susu itu dahulu.
  • Anda juga mesti tahu cara penggunaan pam susu yang betul bagi memastikan pengeluaran susu adalah efektif. Cara menggunakan pam susu yang salah juga boleh menyebabkan breast tidak dikosongkan dengan baik lalu memberi kesan kepada kuantiti perahan anda.
5.Pil perancang / suntikan perancang.


  • Tidak dinafikan pengambilan pil perancang penting untuk membantu anda merancang keluarga. Tetapi anda perlu tahu sesetengah pil perancang yang tidak sesuai dengan tubuh anda akan mengganggu penghasilan susu anda. 
  • Tips yang saya perolehi dari yang pakar, pil perancang yang sesuai diambil oleh ibu menyusu (yang tidak mengganggu penghasilan susu) adalah jenis Progesterone Only Pill. Jika pil yang anda ambil mengandungi kombinasi Estrogen-Progesterone, besar kemungkinan boleh mengganggu produksi susu anda. 
  • Dapatkan nasihat yang betul daripada doktor peribadi / pegawai farmasi anda sebelum mengambil sebarang pil perancang. 


6.Ujian kehamilan - Hamil lagi?

  • Jika kesemua rutin ibu menyusu sudah anda lakukan dengan istiqamah termasuk 5 perkara di atas, tetapi masih mengalami susu merudum, saranan saya lakukan Ujian Air Kencing (UPT) untuk mengesahkan jika anda hamil lagi. 

Selain itu,ibu-ibu boleh ikhtiar dengan makanan tambahan,atau supplements.

Di sini Kak Iz nak kongsikan beberapa supplement shaklee yang dapat membantu anda.




ESP-Energising Soy Protein (RM 170.93)
Sumber protein untuk membentuk sel-sel baru.
Memelihara kesihatan dan memberikan tenaga segera kepada ibu berpantang.


Vita C Plus (RM 103.35)
Merangsang penyerapan zat besi dan asid folik.
Meningkatkan sistem imunisasi serta penyembuhan luka.


Omegaguard (RM 144.43)
DHA dan EPA mampu mengurangkan keradangan dan menggalakkan fungsi otak.
Membantu memecahkan lemak bagi penurunan berat badan.


Alfalfa Complex (RM108.65 size L)
Membantu mengatasi masalah sakit-sakit pinggang dan lenguh-lenguh sendi.
Membantu mempercepatkan pemulihan rahim.


Vita-Lea (RM99.38)
Multivitamin lengkap untuk keperluan badan.
lengkap dengan zat besi,membantu membentuk sel darah merah.


Ostematrix (RM64.93)
Penting untuk kesihatan tulang,gigi dan gusi ibu dan anak.
Mengelakkan dari masalah sembelit.


B-complex (RM58.75)
Bantu melawan tekanan perasaan atau stress dan mencegah anemia.
Menggalakkan pertumbuhan sihat dan normal.


Hubungi Kak Iz untuk diskaun dan free gift!


Noor Izwati
id 1173799
013 530 4142
Fb Noor Izwati

***Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

#Post40hari
#ShakleeBerkesan
#s2uFamilies

Thursday, 21 December 2017

BADAN KU LETIH!

NAK KEKAL BERTENAGA WALAUPUN MENYUSUKAN ANAK?

Dengan harga serendah RM170.00 anda akan dapat manfaat.
Itu harga pasaran,kalau harga ahli lagi murah!
Khas untuk ibu menyusu semua.

Ibu menyusu yang ada masalah badan rasa penat,letih dan tak bertenaga semasa menyusukan anak.

Kini anda boleh ikhtiar,salah satu caranya...

Mestilah dengan ESP shaklee.



Keistimewaan ESP Shaklee

  • Protein soya berasaskan tumbuhan yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolestrol.
  • Mengandungi 14 g protein soya dan 500mg kalsium  yang baik untuk kesihatan jantung.
  • Membantu mengekalkan otot,memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
  • Paras glisemik indeks yang rendah yang dapat mengekalkan paras gula dalam darah normal.
Dengan pembelian setong Esp, anda akan mendapat free gift dari Kak Iz yang merupakan menu Esp dan shaker percuma.
Dan semestinya,konsultasi secara percuma.


Jom ESP!

Fb:Noor Izwati
Id :1173799
013 530 4142

#Post40hari
#ShakleeBerkesan
#s2uFamilies
*** Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.



Monday, 18 December 2017

TIPS MENYUSU DI KHALAYAK RAMAI




MENYUSUKAN anak di khalayak mengundang pelbagai reaksi orang ramai. Ada yang bersetuju dan juga sebaliknya. Malah lebih berat lagi apabila ada individu ‘berselfie’ dan dimuat naik dalam media sosial dan diviralkan.


1.Buat persediaan awal!

Apabila meninggalkan rumah dan jika anda tahu destinasi anda, buat perancangan awal seperti di mana tempat yang sesuai untuk berhenti dan menyusukan bayi apabila dia lapar. Dengan begitu, anda tidak perlu panik apabila bayi perlu disusukan.




2.Pakai pakaian sesuai

Terdapat pelbagai jenis pakaian dan coli yang sesuai untuk menyusukan bayi yang boleh membantu anda seperti yang ada kelepet, berbutang atau berbelah.

Pakaian-pakaian tersebut dapat mendedahkan payudara secukupnya untuk bayi menyusu dan pada masa yang sama menutupnya daripada pandangan orang ramai.

Anda juga boleh membawa sehelai selendang berwarna gelap atau cuba gunakan penyandang bayi sebagai penutup agar tiada sesiapa pun yang perasan anda sedang menyusukan bayi.


3. Bawa peralatan bersama anda

Anda patut sentiasa bawa semua peralatan seperti kain selendang, selimut atau kain lap untuk menyusukan bayi ke mana-mana anda pergi bagi memudahkan anda apabila ia diperlukan.


4. Cari sudut yang sesuai

Anda perlu bijak memilih tempat yang sesuai untuk menyusukan bayi di khalayak ramai kerana ada sesetengah tempat yang mungkin tidak berapa sesuai.

Jika anda berada di gedung besar atau tempat membeli-belah, ambil kesempatan untuk menggunakan bilik penyusuan yang selalunya ditempatkan bersebelahan dengan tandas.

Jika anda berada di restoran, cari meja di sudut atau di belakang sebatang pokok atau tiang. Anda juga harus menyerongkan tubuh jauh daripada khalayak ramai atau gunakan kad menu untuk menyelindung diri anda.

Jika tiada tempat yang sesuai bagi membolehkan anda menyusukan bayi, pertimbangkan untuk menyusukan bayi di dalam kereta.



5. Ketahui hak anda

Ketahuilah bahawa anda mempunyai hak untuk menyusukan bayi anda pada bila-bila masa yang diperlukan. Ia adalah satu proses semulajadi; oleh itu janganlah berasa malu untuk menyusukan bayi secara berselindung di khalayak ramai.



Menyusukan bayi di khalayak ramai boleh menimbulkan beberapa cabaran kepada anda tetapi ia berbaloi untuk diatasi kerana bayi anda akan mendapat khasiat terbaik daripada anda setiap masa. Berbanggalah kerana anda seorang ibu yang menyusukan bayi dan anda boleh melakukannya!


Dr Gan Yoke Cheng
<p>Consultant Paediatrician & Breastfeeding Advisor</p>





Saturday, 16 December 2017

OH ABAH OH IBU

REZEKI DI MANA-MANA

Jodoh Kak Iz dengan orang dekat.
Bak kata oghang Perak 'balik deh tu je'.πŸ˜‚

Tapi,Kak Iz dibawa jauh merantau ke pantai timur,untuk mencari rezeki disana.

Tinggallah kedua-dua ibu bapa dan keluarga di kampung.

Bila Kak Iz mengenali shaklee,banyak perkara yang berkaitan kesihatan dapat dipelajari.

Sebagai anak,mestilah kita nak tengok ibu bapa kita sihat,ceria dan gembira kan.

Jadi,walaupun jauh,bila balik bercuti,salah satu ole-olenya mestilah supplement shaklee.

Alhamdulillah.

Asbab shaklee juga,kesihatan mereka bertambah baik.


#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#Supervisor20082018

Jom shaklee
Fb:Noor Izwati
Id:1173799
0135304142

Cod Kuala Kangsar,Kemaman



 Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.





Monday, 11 December 2017

LANDMARK STUDY

Landmark study...

Beberapa konsep dlm shaklee yg digunapakai sampai sekarang, akhirnya ia akan mengaitkan dengan landmark study (LS) tu.


Shaklee percaya bahawa pemakanan yang sihat dan nutrisi yang cukup akan membina kesihatan yang baik.

Tetapi hari ini kita berada di satu keadaan yang sangat susah nak pastikan nutrisi cukup dalam makanan kita.

Ada 4 masalah pemakanan:

1.Kita tak makan secara sihat

- kebanyakan makanan kita hari ini adalah tinggi gula, rendah fibre, rendah vitamin/mineral, tinggi garam, tinggi minyak/lemak
- tak cukup sajian buah/sayur.


2. Kandungan nutrien dalam makanan semulajadi semakin rendah:

-Contoh ada kajian yang mendapati kandungan Omega3 dalam ikan salmon adalah lebih rendah berbanding 5 tahun lepas.
--> Seperti manusia, ikan salmon pun tak mampu menghasilkan Omega 3 sendiri.
Jadi kandungan Omega 3 dalam salmon bergantung kepada berapa banyak Omega 3 yang ia dapat dari pemakanannya.
KIta tak akan boleh tahu berapa mg Omega 3 dalam seekor ikan salmon.
Bagaimana nak cukupkan keperluan harian Omega 3 badan kita?

- begitu juga pengusaha tanaman.
--> Petani tidak mengambil berat berkenaan kandungan vitamin/mineral dalam tanaman.
Mereka menitik beratkan berkenaan jumlah hasil tanaman saja.
Contoh, jika dulu padi dituai setahun sekali, kini dah jadi 2x setahun.
Tiada ujian yang melihat kandungan nutrien dalam hasil tanaman tersebut.
1.Kita tak makan secara sihat.
2.Kandungan nutrien dalam makanan semulajadi semakin rendah
3.Pengambilan kalori melebihi keperluan

- pada hari ini kebanyakan kita berkenderaan - jarang berjalan kaki jauh atau berbasikal.
- kita bekerja dalam air-cond, duduk di kerusi - tiada lagi membanting tulang
--> bukan macam orang zaman dulu yang sehari bakar 4000-5000 kcal sehari.

- jadi seharusnya kita ambil jumlah makanan yang sedikit untuk match dengan keperluan kalori kita.
- TETAPI makanan yang sedikit tu harus lengkap dengan semua keperluan nutrisi kita.

How is that going to work?
(rujuk masalah no 2)
1.Kita tak makan secara sihat
2.Kandungan nutrien dalam makanan semulajadi semakin rendah
3.Pengambilan kalori melebihi keperluan
4.Pencemaran sumber makanan.





- Kehadiran pelbagai jenis industri yang memberi pelbagai bentuk pencemaran.
Makanan kita dicemari logam berat dan segala bahan kimia yang berbahaya.





Nak dapatkan supplement shaklee anda?

Izwati
013 530 4142
Fb Noor Izwati
Id 1173799


Wednesday, 6 December 2017

ZAMAN KANAK-KANAK YANG OHSEM

MAIN AJE KERJANYA...

Zaman kanak-kanak dulu,tahun 90an.
Masa tu,permainan outdoor je.

Duduk kat kampung.
Petang je mesti keluarlah dengan  adik-beradik,kawan-kawan.

Noor Izzana,Peronda Jeket Biru,Mohd Izwan Mohd Shamsudin,kome ingat tak?😁

Yang paling terkesan,Kak Iz panggil permainan ni,tuju kasut.

Atur kasut(rujuk gambar),ambik satu kasut lagi,tuju bagi pecah susunan kasut tu,lepas tu,kene susun semula kasut tanpa dituju kasut oleh kumpulan lawan.



Memang best lah!

Bukan sahaja peluh satu badan,permainan ni pun pupuk semangat kerjasama dan tidak mudah berputus asa.

Sekarang pun,anak-anak Kak Iz kalo diaorang balik kampung,akan main jugak permainan ni.

Zaman kanak-kanak memang indah kan.

Korang kecik-kecik dulu,favourite permainan korang ape pulak?

Kongsi jom!

#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#Childhood

Monday, 4 December 2017

TIDAK KUSANGKA,TIDAK KUMENDUGA


ALHAMDULILLAH...Allah masih beri peluang hidup.
Dah masuk lewat 30an dah ni.

Jiwa bolehlah kita pupuk,boleh kata kita ni berjiwa muda.

Tapi kesan penuaan pada muka terutamanya, memang tidak boleh nak sorok.


Macam langkah kanan pulak ye,bulan Disember ni,ade promosi tonik sirap ajaib.



Bukan sahaja nampak muda,badan pun sihat bertenaga.

#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#VivixUntukAwetMuda

Nak supplement shaklee???
Izwati
1173799
Fb Noor Izwati
wasap.my/+60135304142

Saturday, 2 December 2017

TUA MENGEJAR PASTI TIBA SAATNYA


YANG MUDA PASTI AKAN TUA



Bila tua,mesti orang anggap tak larat,kerepot,banyak pentakit.

Oh...no...no...no

Nak tak jadi orang yang bersemangat,muka ceria,sihat tubuh badan walaupun berusia.

Kalau jawapan anda ya.

Sekaranglah masanya anda perlu buat sesuatu.

Senang je.

1)Amalkan pemakanan seimbang.
2)Banyakkan sayuran dan buah-buahan.
3)Amalkan gaya hidup sihat,bersenam.
4)Tidak merokok.

Banyak lagilah...

Dan.

Boleh juga mantain kesihatan dengan makanan tambahan.

Nak bagitahu ni,promo vivix sirap ajaib sedang berlangsung ni.

Istimewa untuk anda hadapi tahun baru 2018,dengan wajah baru,lebih segar,lebih semangat!

Jom vivix!

#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#VivixUntukAwetMuda

Nak dapatkan supplement shaklee?
Noor Izwati
Id 173799
Fb Noor Izwati
wasap.my/+60135304142

Friday, 1 December 2017


BALIK KAMPUNG...OOO...BALIK KAMPUNG

Duduk di perantauan.
Perjalanan ambil masa hampir satu hari kalau nak balik kampung.

So kene tunggu cuti sekolah,barulah sedap sikit.

Seronok.

Anak-anak jumpa atuk dan opah.
Jumpa adik-beradik,sepupu sepapat semua.

Mesti meriah punyalah.

Masa ni lah nak berkumpul dan eratkan lagi silaturrahim.

Tapi lepas ni,mungkin jarak tu lebih dekat lagi kan...

#MenulisDariHatiShaklee
#FsiCampaign


Thursday, 12 October 2017

Protein Hebat Untuk Tenaga Berkekalan

Protein Hebat
  • Protein merupakan asas blok binaan untuk kesihatan yang kritikal dalam pembinaan dan pengekalan otot,pemulihan tisu,keimunan dan hampir keseluruhan fungsi tubuh.
  • Selain itu protein juga dapat membantu menangkis rasa lapar dan memberikan tenaga.
  • Dr Shaklee mencipta protein pelangsingan pertama pada tahun 1961 dan produk kami mengandungi soya berkualiti tinggi dan protein tenusu yang membantu untuk mengekalkan tenaga,kecergasan dan stamina.




ESP
SOY PROTEIN ISOLATE POWDER

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.

Esp Soy Protein Isolate merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak,bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.
Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

πŸ’— Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14 gram protein soya dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan ini,amat baik untuk kesihatan jantung.
πŸ’— Membantu mengekalkan otot,memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
πŸ’— Paras glisemik yang indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal.
πŸ’— Membantu menyokong sistem imun,mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Tahukah anda?
  1. Indeks glisemik bagi peringkat karbohidrat adalah berdasarkan kesannya terhadap gula dalam darah.
  2. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai paras gula dalam darahyang  tinggi,manakala tahap indeks glisemik yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan.
  3. Mengekalkan paras gula dalam darah yang amat rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangka masa panjang.

JOM ESP

*** Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


IZWATI
SID 1173799
013 530 4142
COD CUKAI,KEMAMAN
FB Noor Izwati

Wednesday, 11 October 2017

KUASA PROTEIN untuk TENAGA LEBIH LAMA

Assalamualaikum.

Hari ni,Kak.Iz nak bercerita tentang ESP atau mixed soy protein isolate powder.

Protein adalah seperti blok yang membina tubuh kita,seperti batu bata yang membina sebuah rumah.
Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan.

Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein.

KEISTIMEWAAN SHAKLEE
=======================

  • Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik(Bukan GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
  • Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan.Protein soya membantu menurunkan paras kolestrol.
  • Mempunyai skor PDCASS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0-penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan oleh protein haiwan.
  • Membekalkan 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.
nota:Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolestrol dalam darah adalag 25g sehari.

Saranan penggunaan: Campurkan 28g atau 3 sudu besar serbuk ESP dengan segelas susu,jus air atau minuman kegemaran anda.Pilihan:Tambahkan buah dan kisar.
Nutritional Facts
Saiz Hidangan: 28 g (3 sudu besar)
Hidangan Setiap Bekas: 30
Setiap Hidangan
Campuran Kosong
Setiap 100 g
Tenaga105 Kcal369.7 Kcal
Carbohydrate10 g35.2 g
Gula9 g31.7 g
Protein14 g49.3 g
Lemak1 g3.5 g
Lemak Tepu0.2 g0.7 g
Lemak Trans0.0 g0.0 g
Lemak Monotaktepu0.1 g0.4 g
Lemak Monotaktepu0.5 g1.8 g
Kolesterol0 mg0.0 mg
Fosforus250 mg880.3 mg
Kalsium500 mg1760.6 mg
Sodium170 mg598.6 mg
Niasin10 mg35.2 mg
Asid Pantotenik2 mg7.0 mg
Tiamin2 mg7.0 mg
Riboflavin2 mg7.0 mg
Zat Besi3 mg10.6 mg
Vitamin B60.5 mg1.8 mg






Indeks Glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan ke atas gula darah. Karbohidrat yang terurai dengan cepat menyebabkan paras gula darah anda naik mendadak dan kemudiannya menurun dengan pantas, menjadikan anda letih, mudah rasa terganggu dan lapar. Makanan Protein Soya Segera juga mempunyai tindak balas “turun-naik” manakala untuk Makanan protein soya segera dengan indeks glisemik rendah, paras gula darah kekal stabil,membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk mengurangkan berat dan mengekalkan kesihatan jangka panjang.*


 Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

SO...JOM ESP

NOOR IZWATI
ID 1173799
013 530 4142



Tuesday, 19 September 2017

SI PUTEH COMEL


PENGAMBILAN kalsium amatlah penting.
Khususnya untuk wanita.
Jangan bongkok tiga sebelum waktunya.

OSTEMATRIK sumber kalsium TERBAIK



Jom tengok testimoni...








*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.


Dapatkan shaklee!!!

izwati
013 530 4142
sid 1173799
cod Kemaman Terengganu
fb Noor Izwati




RAMUAN HEBAT!!!

 VIVIX dilahirkn pd 2008

 Kandungan VIVIX
>>>>>>>>>>>>>>>
1)  Anggur muscadine

Terdapat 40 x ganda polifenol.


  • Apa itu POLIFENOL yg terkandung dlm ANGGUR MUSCADINE?

Kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi antioksida dan sel penuaan semula jadi.


  • Untuk apa pholifenol ni

Untuk kesihtan kardiovaskular ( jantung )

2) ELDEBERRY


  • Berry dlm ELDERBERRY ni BERTARAF PREMIUM HIGH CLASS
  • Popular dlm PERUBATAN TRADISIONAL 
  • Ada ANTI OKSIDAN yg merencatkn SEL KANSER
  •  TURUNKAN KOLESTEROL
  • Imunisasi TUBUH
  • Pesakit AIDS... akan jalani hari- hari dengan lebih baik dgn VIVIX
  • Juga mengandungi vitamin C

 3) Purple carrot


  • PURPLE CARROT ni adalah SUMBER TERBAIK  VITAMIN A termasuk caroteoids,phenolic
  • Mengandungi satu ANTI OKSIDAN yg besttt
  • Nama SAINTIFIKNYA  ANTHOCYANINS
  • Anti radang
  • Anti mikrob
  • Anti carcinogen
  • Mengandungi ASID KLOROGENIK 
  • Asid klorogenik yang tinggi yang dapat mengurangkan diebetis(berkaitan kopi)


AnthoΓ§yanins yg memberikan warna biru dan ungu pada buah  merupakan antioksidan,antiradang,  antibakteroa anti carcinogen dan boleh membantu persakit jantung

Memberi kesan kepada saluran darah,platet dan lipoprotein yg berkebolehan mengurangkan risiko jantung

4) POLYGANUM CASPIDATUM (japanese knotweed)




  • Ia digunakn utk merumuskn supplemen penuaan.
  • Ramuan ni penting utk ALTET 
  • yg nak KURUS
  • Tekanan DARAH TINGGI





*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.


Dapatkan shaklee!!!

izwati
013 530 4142
sid 1173799
cod Kemaman Terengganu
fb Noor Izwati


Thursday, 14 September 2017

MINUMAN BOTANI HEBAT

Minuman Botani yang Lazat


Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee
termasuk ekstrak Polygonum
Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

Keistimewaan Shaklee
Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine –
salah satu buah-buahan
semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa.
Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap 
polifenol yang ditemui dalam anggur lain.
Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar 
biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan
dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa 
antioksidan yang sangat hebat.

Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini
ke dalam setiap botol Vivix 
menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk
mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan
bioaktif polifenol.

Nutritional Facts
Saiz Hidangan: 1 sudu teh (5mL)
Hidangan Setiap Bekas: 30

Setiap 100 mLSetiap Hidangan
Tenaga300 Kcal15 Kcal
Karbohidrat/td>74.0 g3.7 g
Jumlah Gula2.0 g0.1 g
Protein0.7 g0.0 g
Lemak0.0 g0.0 g

Vivix
 (150 mL / 30 hidangan)
Saranan penggunaan:
Goncang sebelum guna. Minum 1 sudu teh secara terus atau campurkan
dengan minuman kegemaran anda. Sedap dihidangkan sejuk. Simpan dalam peti sejuk.

Testimoni





* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau
mencegah sebarang penyakit.

Promosi Sempena Hari Malaysia...

Dengan pembelian vivix twin pack anda akan dapat...

  • Free membership
  • Free Postage
  • Cash Bonus
  • Lucky Dip!
SEHARI SAHAJA...
16 SEPTEMBER 2017

Berminat???
Izwati
013 530 4142
SID 1173799
FB noor Izwati
COD Kemaman,Terengganu