Monday, 11 December 2017

LANDMARK STUDY

Landmark study...

Beberapa konsep dlm shaklee yg digunapakai sampai sekarang, akhirnya ia akan mengaitkan dengan landmark study (LS) tu.


Shaklee percaya bahawa pemakanan yang sihat dan nutrisi yang cukup akan membina kesihatan yang baik.

Tetapi hari ini kita berada di satu keadaan yang sangat susah nak pastikan nutrisi cukup dalam makanan kita.

Ada 4 masalah pemakanan:

1.Kita tak makan secara sihat

- kebanyakan makanan kita hari ini adalah tinggi gula, rendah fibre, rendah vitamin/mineral, tinggi garam, tinggi minyak/lemak
- tak cukup sajian buah/sayur.


2. Kandungan nutrien dalam makanan semulajadi semakin rendah:

-Contoh ada kajian yang mendapati kandungan Omega3 dalam ikan salmon adalah lebih rendah berbanding 5 tahun lepas.
--> Seperti manusia, ikan salmon pun tak mampu menghasilkan Omega 3 sendiri.
Jadi kandungan Omega 3 dalam salmon bergantung kepada berapa banyak Omega 3 yang ia dapat dari pemakanannya.
KIta tak akan boleh tahu berapa mg Omega 3 dalam seekor ikan salmon.
Bagaimana nak cukupkan keperluan harian Omega 3 badan kita?

- begitu juga pengusaha tanaman.
--> Petani tidak mengambil berat berkenaan kandungan vitamin/mineral dalam tanaman.
Mereka menitik beratkan berkenaan jumlah hasil tanaman saja.
Contoh, jika dulu padi dituai setahun sekali, kini dah jadi 2x setahun.
Tiada ujian yang melihat kandungan nutrien dalam hasil tanaman tersebut.
1.Kita tak makan secara sihat.
2.Kandungan nutrien dalam makanan semulajadi semakin rendah
3.Pengambilan kalori melebihi keperluan

- pada hari ini kebanyakan kita berkenderaan - jarang berjalan kaki jauh atau berbasikal.
- kita bekerja dalam air-cond, duduk di kerusi - tiada lagi membanting tulang
--> bukan macam orang zaman dulu yang sehari bakar 4000-5000 kcal sehari.

- jadi seharusnya kita ambil jumlah makanan yang sedikit untuk match dengan keperluan kalori kita.
- TETAPI makanan yang sedikit tu harus lengkap dengan semua keperluan nutrisi kita.

How is that going to work?
(rujuk masalah no 2)
1.Kita tak makan secara sihat
2.Kandungan nutrien dalam makanan semulajadi semakin rendah
3.Pengambilan kalori melebihi keperluan
4.Pencemaran sumber makanan.





- Kehadiran pelbagai jenis industri yang memberi pelbagai bentuk pencemaran.
Makanan kita dicemari logam berat dan segala bahan kimia yang berbahaya.





Nak dapatkan supplement shaklee anda?

Izwati
013 530 4142
Fb Noor Izwati
Id 1173799


Wednesday, 6 December 2017

ZAMAN KANAK-KANAK YANG OHSEM

MAIN AJE KERJANYA...

Zaman kanak-kanak dulu,tahun 90an.
Masa tu,permainan outdoor je.

Duduk kat kampung.
Petang je mesti keluarlah dengan  adik-beradik,kawan-kawan.

Noor Izzana,Peronda Jeket Biru,Mohd Izwan Mohd Shamsudin,kome ingat tak?😁

Yang paling terkesan,Kak Iz panggil permainan ni,tuju kasut.

Atur kasut(rujuk gambar),ambik satu kasut lagi,tuju bagi pecah susunan kasut tu,lepas tu,kene susun semula kasut tanpa dituju kasut oleh kumpulan lawan.



Memang best lah!

Bukan sahaja peluh satu badan,permainan ni pun pupuk semangat kerjasama dan tidak mudah berputus asa.

Sekarang pun,anak-anak Kak Iz kalo diaorang balik kampung,akan main jugak permainan ni.

Zaman kanak-kanak memang indah kan.

Korang kecik-kecik dulu,favourite permainan korang ape pulak?

Kongsi jom!

#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#Childhood

Monday, 4 December 2017

TIDAK KUSANGKA,TIDAK KUMENDUGA


ALHAMDULILLAH...Allah masih beri peluang hidup.
Dah masuk lewat 30an dah ni.

Jiwa bolehlah kita pupuk,boleh kata kita ni berjiwa muda.

Tapi kesan penuaan pada muka terutamanya, memang tidak boleh nak sorok.


Macam langkah kanan pulak ye,bulan Disember ni,ade promosi tonik sirap ajaib.



Bukan sahaja nampak muda,badan pun sihat bertenaga.

#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#VivixUntukAwetMuda

Nak supplement shaklee???
Izwati
1173799
Fb Noor Izwati
wasap.my/+60135304142

Saturday, 2 December 2017

TUA MENGEJAR PASTI TIBA SAATNYA


YANG MUDA PASTI AKAN TUA



Bila tua,mesti orang anggap tak larat,kerepot,banyak pentakit.

Oh...no...no...no

Nak tak jadi orang yang bersemangat,muka ceria,sihat tubuh badan walaupun berusia.

Kalau jawapan anda ya.

Sekaranglah masanya anda perlu buat sesuatu.

Senang je.

1)Amalkan pemakanan seimbang.
2)Banyakkan sayuran dan buah-buahan.
3)Amalkan gaya hidup sihat,bersenam.
4)Tidak merokok.

Banyak lagilah...

Dan.

Boleh juga mantain kesihatan dengan makanan tambahan.

Nak bagitahu ni,promo vivix sirap ajaib sedang berlangsung ni.

Istimewa untuk anda hadapi tahun baru 2018,dengan wajah baru,lebih segar,lebih semangat!

Jom vivix!

#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#VivixUntukAwetMuda

Nak dapatkan supplement shaklee?
Noor Izwati
Id 173799
Fb Noor Izwati
wasap.my/+60135304142

Friday, 1 December 2017


BALIK KAMPUNG...OOO...BALIK KAMPUNG

Duduk di perantauan.
Perjalanan ambil masa hampir satu hari kalau nak balik kampung.

So kene tunggu cuti sekolah,barulah sedap sikit.

Seronok.

Anak-anak jumpa atuk dan opah.
Jumpa adik-beradik,sepupu sepapat semua.

Mesti meriah punyalah.

Masa ni lah nak berkumpul dan eratkan lagi silaturrahim.

Tapi lepas ni,mungkin jarak tu lebih dekat lagi kan...

#MenulisDariHatiShaklee
#FsiCampaign


Thursday, 12 October 2017

Protein Hebat Untuk Tenaga Berkekalan

Protein Hebat
  • Protein merupakan asas blok binaan untuk kesihatan yang kritikal dalam pembinaan dan pengekalan otot,pemulihan tisu,keimunan dan hampir keseluruhan fungsi tubuh.
  • Selain itu protein juga dapat membantu menangkis rasa lapar dan memberikan tenaga.
  • Dr Shaklee mencipta protein pelangsingan pertama pada tahun 1961 dan produk kami mengandungi soya berkualiti tinggi dan protein tenusu yang membantu untuk mengekalkan tenaga,kecergasan dan stamina.




ESP
SOY PROTEIN ISOLATE POWDER

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.

Esp Soy Protein Isolate merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak,bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.
Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

💗 Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14 gram protein soya dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan ini,amat baik untuk kesihatan jantung.
💗 Membantu mengekalkan otot,memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
💗 Paras glisemik yang indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal.
💗 Membantu menyokong sistem imun,mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Tahukah anda?
  1. Indeks glisemik bagi peringkat karbohidrat adalah berdasarkan kesannya terhadap gula dalam darah.
  2. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai paras gula dalam darahyang  tinggi,manakala tahap indeks glisemik yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan.
  3. Mengekalkan paras gula dalam darah yang amat rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangka masa panjang.

JOM ESP

*** Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


IZWATI
SID 1173799
013 530 4142
COD CUKAI,KEMAMAN
FB Noor Izwati

Wednesday, 11 October 2017

KUASA PROTEIN untuk TENAGA LEBIH LAMA

Assalamualaikum.

Hari ni,Kak.Iz nak bercerita tentang ESP atau mixed soy protein isolate powder.

Protein adalah seperti blok yang membina tubuh kita,seperti batu bata yang membina sebuah rumah.
Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan.

Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein.

KEISTIMEWAAN SHAKLEE
=======================

  • Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik(Bukan GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
  • Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan.Protein soya membantu menurunkan paras kolestrol.
  • Mempunyai skor PDCASS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0-penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan oleh protein haiwan.
  • Membekalkan 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.
nota:Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolestrol dalam darah adalag 25g sehari.

Saranan penggunaan: Campurkan 28g atau 3 sudu besar serbuk ESP dengan segelas susu,jus air atau minuman kegemaran anda.Pilihan:Tambahkan buah dan kisar.
Nutritional Facts
Saiz Hidangan: 28 g (3 sudu besar)
Hidangan Setiap Bekas: 30
Setiap Hidangan
Campuran Kosong
Setiap 100 g
Tenaga105 Kcal369.7 Kcal
Carbohydrate10 g35.2 g
Gula9 g31.7 g
Protein14 g49.3 g
Lemak1 g3.5 g
Lemak Tepu0.2 g0.7 g
Lemak Trans0.0 g0.0 g
Lemak Monotaktepu0.1 g0.4 g
Lemak Monotaktepu0.5 g1.8 g
Kolesterol0 mg0.0 mg
Fosforus250 mg880.3 mg
Kalsium500 mg1760.6 mg
Sodium170 mg598.6 mg
Niasin10 mg35.2 mg
Asid Pantotenik2 mg7.0 mg
Tiamin2 mg7.0 mg
Riboflavin2 mg7.0 mg
Zat Besi3 mg10.6 mg
Vitamin B60.5 mg1.8 mg






Indeks Glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan ke atas gula darah. Karbohidrat yang terurai dengan cepat menyebabkan paras gula darah anda naik mendadak dan kemudiannya menurun dengan pantas, menjadikan anda letih, mudah rasa terganggu dan lapar. Makanan Protein Soya Segera juga mempunyai tindak balas “turun-naik” manakala untuk Makanan protein soya segera dengan indeks glisemik rendah, paras gula darah kekal stabil,membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk mengurangkan berat dan mengekalkan kesihatan jangka panjang.*


 Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

SO...JOM ESP

NOOR IZWATI
ID 1173799
013 530 4142



Tuesday, 19 September 2017

SI PUTEH COMEL


PENGAMBILAN kalsium amatlah penting.
Khususnya untuk wanita.
Jangan bongkok tiga sebelum waktunya.

OSTEMATRIK sumber kalsium TERBAIK



Jom tengok testimoni...








*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.


Dapatkan shaklee!!!

izwati
013 530 4142
sid 1173799
cod Kemaman Terengganu
fb Noor Izwati




RAMUAN HEBAT!!!

 VIVIX dilahirkn pd 2008

 Kandungan VIVIX
>>>>>>>>>>>>>>>
1)  Anggur muscadine

Terdapat 40 x ganda polifenol.


  • Apa itu POLIFENOL yg terkandung dlm ANGGUR MUSCADINE?

Kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi antioksida dan sel penuaan semula jadi.


  • Untuk apa pholifenol ni

Untuk kesihtan kardiovaskular ( jantung )

2) ELDEBERRY


  • Berry dlm ELDERBERRY ni BERTARAF PREMIUM HIGH CLASS
  • Popular dlm PERUBATAN TRADISIONAL 
  • Ada ANTI OKSIDAN yg merencatkn SEL KANSER
  •  TURUNKAN KOLESTEROL
  • Imunisasi TUBUH
  • Pesakit AIDS... akan jalani hari- hari dengan lebih baik dgn VIVIX
  • Juga mengandungi vitamin C

 3) Purple carrot


  • PURPLE CARROT ni adalah SUMBER TERBAIK  VITAMIN A termasuk caroteoids,phenolic
  • Mengandungi satu ANTI OKSIDAN yg besttt
  • Nama SAINTIFIKNYA  ANTHOCYANINS
  • Anti radang
  • Anti mikrob
  • Anti carcinogen
  • Mengandungi ASID KLOROGENIK 
  • Asid klorogenik yang tinggi yang dapat mengurangkan diebetis(berkaitan kopi)


Anthoçyanins yg memberikan warna biru dan ungu pada buah  merupakan antioksidan,antiradang,  antibakteroa anti carcinogen dan boleh membantu persakit jantung

Memberi kesan kepada saluran darah,platet dan lipoprotein yg berkebolehan mengurangkan risiko jantung

4) POLYGANUM CASPIDATUM (japanese knotweed)




  • Ia digunakn utk merumuskn supplemen penuaan.
  • Ramuan ni penting utk ALTET 
  • yg nak KURUS
  • Tekanan DARAH TINGGI





*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.


Dapatkan shaklee!!!

izwati
013 530 4142
sid 1173799
cod Kemaman Terengganu
fb Noor Izwati


Thursday, 14 September 2017

MINUMAN BOTANI HEBAT

Minuman Botani yang Lazat


Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee
termasuk ekstrak Polygonum
Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

Keistimewaan Shaklee
Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine –
salah satu buah-buahan
semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa.
Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap 
polifenol yang ditemui dalam anggur lain.
Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar 
biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan
dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa 
antioksidan yang sangat hebat.

Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini
ke dalam setiap botol Vivix 
menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk
mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan
bioaktif polifenol.

Nutritional Facts
Saiz Hidangan: 1 sudu teh (5mL)
Hidangan Setiap Bekas: 30

Setiap 100 mLSetiap Hidangan
Tenaga300 Kcal15 Kcal
Karbohidrat/td>74.0 g3.7 g
Jumlah Gula2.0 g0.1 g
Protein0.7 g0.0 g
Lemak0.0 g0.0 g

Vivix
 (150 mL / 30 hidangan)
Saranan penggunaan:
Goncang sebelum guna. Minum 1 sudu teh secara terus atau campurkan
dengan minuman kegemaran anda. Sedap dihidangkan sejuk. Simpan dalam peti sejuk.

Testimoni





* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau
mencegah sebarang penyakit.

Promosi Sempena Hari Malaysia...

Dengan pembelian vivix twin pack anda akan dapat...

  • Free membership
  • Free Postage
  • Cash Bonus
  • Lucky Dip!
SEHARI SAHAJA...
16 SEPTEMBER 2017

Berminat???
Izwati
013 530 4142
SID 1173799
FB noor Izwati
COD Kemaman,Terengganu




MENJEMPUT REZEKI

Assalamualaikum semua...

Salah satu caranya ialah dengan melakukan solat sunat dhuhaa.

SEMBAHYANG SUNAT  DHUHAA.
============================

1.BILANGAN  RAKA'AT.
"""""""""""""""""""""""""""""""""
(a).  (2)  Raka'at - (1) Salam.
(b).  (4)  Raka'at - (2) Salam.
(c).  (6)  Raka'at - (3) Salam.
(d).  (8)  Raka'at - (4) Salam.
(e).(10)  Raka'at - (5) Salam.
(f). (12)  Raka'at - (6) Salam.

2. SEKURANG
-KURANG  SEMPURNA:
""""""""""""""""""""""""""""""""""
(a).   (4)  Raka'at - (2) Salam.

3. YANG  SEMPURNA:
""""""""""""""""""""""""""""""""
(a).  (6)  Raka'at - (3) Salam.
(b).  (8)  Raka'at - (4) Salam.

4. LAFAZ  NIAT:
""""""""""""""""""""""
اصلى  سنة الضحى
ركعتين  لله  تعالى
"Usalli Sunnata
Dduhaa Rak'ataini
Lillaahi Ta'aala"
(Aku Sembahayang
Sunat  Dhuhaa,
Dua  Raka'at,
Kerana Allaah Ta'aalaa)

5. BACAAN  AYAT:
""""""""""""""""""""""""""
ركعة  يغفرتام؛
سورة  الفاتحة
سورة  الكافرون

ركعة  يغكدوا:
 سورة  الفاتحة
سورة  الاخلاص
ATAU
ركعة  يغفرتام:
سورة  الفاتحة
سورة  الشمس.

ركعة  يغكدوا:
سورة  الفاتحة
سورة  الضحى.


6. WAKTU
SEMBAHAYANG
"""""""""""""""""""""""""
(28)  Minit  Lepas
Naik Matahari
Hingga  Zohor.

7. PENDAPAT
Syaikh  Ramli dan
Syaikh Ibnu Hajar:
""""""""""""""""""""""""""
Sembahayang
Sunat  Isyraaq
ITULAH
Sembahayang
Sunat  Dhuhaa.

8. RUJUK  KITAB:
"""""""""""""""""""""""""
Sabiilal Muhtadiin,
Juzu'  (2).
Muka Surat  (14).

* Halalkan ilmu dari sumber ilmu ini .rahmatilah .

Monday, 11 September 2017

KISAH UWAIS DAN MINYAK IKAN

MY SHAKLEE LIFE...

Assalamualaikum...

Ramai tanya kenapa Omega Guard @ minyak ikan Shaklee mahal sangat berbanding minyak ikan jenama lain di pasaran?

JawapanNYA
Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

Jadi yang mana lebih murah, minyak ikan jenama X harganya RM80 atau minyak ikan Shaklee yang harga jualan RM 136 (of course harga ahli lagi murah kan!).

Jika inginkan khasiat yang sama, minyak ikan jenama X adalah RM80 x 3 = RM240. Bukan kah minyak ikan jenama Shaklee lebih murah? :)

Pagi ni,Kak Iz dah bagi Uwais makan omegaguard.
Sebab tgk dia dah mula nak selsema.

Uwais x pandai telan lagi,so mak gunting,keluarkan minyak.ikan dari kapsul,masukkan dalam sudu dan sedut dgn picagari.

Soft gel tu jangan buang tau,lepas minyak ikan tu
 diambil,kunyah makannya.

Laju je masuk mulutnya.

Omega -3 juga bagus untuk perkembangan otaknya.


*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.

Nak dapatkan omegaguard???


Izwati
013 530 4142
SID 1173799
FB noor Izwati
COD Kemaman,Terengganu



Sunday, 10 September 2017

ESPlicious

RESEPI ESP

LANGKAH DEMI LANGKAH

Assalamualaikum semua...
Hari ini Kak Iz nak kongsi satu resepi ESP.
Ni memang resepi favourite Kak Iz.

Bahan-bahan:

Susu-seeloknya Low fat,tak kisah jenama ape pun.



Ni lah ESP...sedap sangat tau...disyorkan untuk keperluan protein harian adalah 3 scoop bersamaan 28g.


Tamar,Kak Iz guna 4 biji.
Tak kisah nak guna kecil atau besar saiznya.
Buang bijinya dulu tau,dan seeloknya direndam semalaman.
Tapi Kak Iz tak rendam pun.


Cara-caranya:

Ketiga-tiga bahan,susu segar,ESP dan tamar dimasukkan ke dalam blender.


Kasi putar sama dia.


Tadaaa...inilah hasilnya.

Emmm...sedap dan berkhasiat.
Korang semua wajib cuba tau.


*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.

Nak dapatkan ESP???


Izwati
013 530 4142
SID 1173799
FB noor Izwati
COD Kemaman,Terengganu

















Saturday, 9 September 2017

HANYA SETITIK...

 Assalamualaikum semua.

Di rumah dah ada Basic H, ke?
Tau tak ape tu?
Multipurose liquid ekstrak kelapa daripada Shaklee tu lah!

Inovasi 100 tahun

Dah lama Basic H ni.Yang botol biru tu.57 tahun usia dalam pasaran dunia. Dah lama orang guna.
Kita saja baru nak kenal, ya tak. Dia multipurpose. Based on pengalaman sendiri dan kawan2, kita pakai untuk pelbagai urusan rumah dan family. InsyaAllah selamat. Takde chemical. Natural based.







 Hari ni Tn Hj Roslan share pengalaman beliau.

PENAWAR MUJARAB SENGAT TEBUAN..wajib baca!!

Tadi masa mengemas Farm House, Ayahanda terpijak seekor tebuan...



Mula2 tapak kaki rasa macam kena bara api bila angkat kaki tengok seekor tebuan telah menyengat..pedih dan sakit tak terhingga..kejadian berlaku hampir jam 11 mlm tadi.

Mujur ada cecair ajaib seribu guna ni...cepat sapu yang pekat pd tempat gigitan tebuan gosok dan picit..seelpas 3 minit bisa macam di tarik keluar dan beransur pulih. Alhamdulillah.

Inilah antara satu dari beribu sebab anda wajib memiliki basic H dan bwa ia travel utk kegunaan emergency seperti tadi...satu rumah sebotol basic H.

Bagi mereka yang suka musafir,mengembara,mendaki atau jungle treking mesti bawa dalam botol kecil...ia bertindak sebagai insect repellant..ubat gatal dan luka..


  Lepas dia share, baca komen kawan2, rupanya banyak lagi Basic H boleh bantu...







 Sebotol RM42 dengan pelbagai guna, memang berbaloi kan!






Selain itu...
Setiap botol kecil ni kita isi dengan Basic H pekat dari botol besar tu.
Lepas tu kita simpan dekat semua toilet.
Lepas tu kita doakan semoga semua orang di rumah ni rajin cuci toilet.

😄

#PencuciOrganik
#NoParaben
#SafeForKids


*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.

Berminat dengan produk ini???

Izwati
013 530 4142
SID 1173799
Fb Noor Izwati
COD Kemaman

Friday, 8 September 2017

BONDING TIME!

Cable car terbaru di Genting Highland

Assalamualaikum semua...
Kak Iz secara peribadi dah naik cable car ni hampir 4 kali,2 kali di Langkawi,2 kali di Genting Highland.

Asalnya pada cuti sekolah yang lepas,teringin sangat nak pergi ke Genting Highland Premium Outlet.Dah dekatkan,on the way nak balik ke kampung,tu yang lagi kuat alasan nak singgah.

Bila sampai,just window shopping je.
Masuk kedai,keluar kedai,tak beli pun,belah je.Hehehe.

Tetiba anak dara Kak Iz yang sorang tu,beriya mengajak naik cable car.
Kali terakhir naik cable car kat Genting ni, 2014,masa tu anak yang bongsu,Uwais dalam kandungan lagi.

Tapi lepas tu pergi Langkawi,Uwais dah dilahirkan,naik pulak cable car kat Langkawi.
Yang di Genting ni,laluan yang baru.
So big boss pun setuju.

Bayaran???
tengok jadual kat bawah.

TICKET TYPEONE-WAY (RM)
 Gondola Biasa
NORMAL8
EXPRESS BOARDING PASS40
CHARTERED GONDOLA300
 Gondola Belantaikan Kaca
NORMAL50
CHARTERED GONDOLA500
Muka ceria Kakak Aimi.

Muka cuak Abang Faris

Yang paling berdebor Abang Faris.Gayat katanya.Gelak Kakak Aimi.
Perjalanan ambil masa 10 minit.

Uwais pun steady je.

Abang Imadi pun macam xde perasaan.

Sampai kat puncak,actually bagi Kak Iz sekeluarga,tak de lah apa2 sangat.
Ade tempat permainan untuk kanak-kanak,tapi tak pergi pun sebab nak cepat,kejar masa nak balik kampung.

Tapi kitaorang just ambik gambar je.






Alhamdulillah.Dapat juga luangkan masa yang berkualiti dengan keluarga tercinta.




Nak dapatkan supplement shaklee???
Izwati
013 530 4142
Sid 1173799
Cod Kemaman Terengganu
Fb Noor Izwati