Thursday, 17 August 2017

Vitamin Mesti Ada

Apa istimewanya sr Vitamin C shaklee ni???
 Power dan selamat.

Sebab apa power???
Sebiji tu macam kita makan 7 biji setengah oren!😱
Dalam jurnal mengatakan sebiji sr vit c = 7.5 biji buah citrus termasuk kulit...



Teknologi Sustained released.
Kaedah Sustained Release ini membolehkan vitamin C diserap ke dalam badan sepanjang 5 jam untuk memastikan badan kita mengandungi Vitamin C disaat kita memerlukannya.
Sebab tu elok makan selang 5 jam...bagi dia serap sepenuhnya time tu.
Jadi, pengambilan 1 tablet bersamaan dengan pengambilan 1.5 biji oren setiap jam selama 5 jam!!!

Shaklee menghasilkan Vitamin C dari kanji jagung (corn starch) yang merupakan sumber asli Vitamin C.
Kenapa dari jagung???
Selalunya dr oren...kalau dari jagung mesti ada sebabnya kan?
Shaklee menghasilkan SR vita C ni dari jagung sebab kandungan vitamin C dia jugak tinggi.
Selain itu, sebab ia sesuai utk org yg perut sensitif. kan oren bersifat asid.jadi kalau org yg perut sensitif tu, dia mudah sakit perut.


Ujian klinikal membuktikan 2 tablet SR vita C shaklee ini (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal dalam normally sehari dua saja..tapi bila tak sihat..selsema contohny,boleh up dose...jadi 4 bj

Siapa tahu 1 tablet tu brapa mg vita C?
1 tablet mengandungi 500mg vit c yg menyokong kesihatan tulang, gigi dan gusi serta kesihatan seluruh badan.
Badan kita dah la tidak boleh menghasilkan sendiri,vitamin C. Kalau stress, vit c akan  musnah. Kalau merokok lagi la musnah.
Pelepasan berperingkat dpt membantu menyalurkan vitamin C secara berterusan.

Apa lagi keistimewaan sr vita c ni?
SR Vitamin C ditambahkan dengan 120 mg Citrus Bioflavanoids Complex.
Bioflavanoids ni membantu penyerapan vitamin C.
Setiap tablet mengandungi 120mg bioflanovoid (diekstrak dr kulit buah) yg dikenali sbg vit c complex. sbb tu nama dia SR Vita C Plus Complex.
Bioflanovoid ni diekstrak dr kulit lemon, oren, limau gedang jadi bila ada bioflanovoid ni  dia berfungsi meningkatkan keberkesanan Vit C dlm badan, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.



Jom kita tengok sbb apa kena makan vitamin C. wajib ada kt semua rumah.dia ni suplemen utk kesihatan seharian tau.

5 sebab knp perlu vit c setiap hari???
(i) Tubuh tidak dapat menghasilkan vit c sendiri
(ii)Tubuh kehilangan vit c semasa kita melakukan aktiviti harian
(iii)Vit c dlm badan susut apabila kita stress
(iv)Pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vit c dlm badan
(v) Bagi perokok, kandungan vit c dlm badan mereka sangat terjejas kerana sebatang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vit c.

Apa manfaat utama Vita C ni???

  • Yang paling ramai suka sebab mencantikkan kulit.
  • Selain tu...ia membentuk kolagen jadi menggalakkan kedut dan menghalang otot jadi lembik
  • Ia memperbaiki insomnia..jd sapa stress..susah tido mlm2.sesuai sgt mkn vita C
  • Memperbaiki simptom pendarahan, jadi mengelakkan gusi berdarah, pemulihan kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar
  • Mengekalkan kolesterol sihat, jadi dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah

Badan manusia memang tak mampu menghasilkan Vit C sendiri, jadi wajib cari dari makanan, minuman atau pun suplement.

Vit C larut air. Jadi kita memang kena amik Vit C setiap hari. Ia tak kekal dalam badan tau :)
Kalau nak ambil Vit C dari buah...kena pastikan ia betul-betul ranum.
Baru kandungan vit c dia tinggi.Tapi kita bukannya petik buah sendiri kan, kita beli jadi masa orang petik di kebun tu, vit c dah berkurang separuh dan musnah apabila terdedah kepada panas.
Buah yang betul2 ranum, lepas 10 hari baru kandungan vit C dia lengkap.

Vit C membantu atasi masalah:

Ulser,gusi berdarah,kerap selsema,resdung,kerap sakit,kulit kusam,cepat lapar,bekas parut berlubang di wajah,mata rabun,kulit kering bersisik,luka lambat sembuh,stress melampau,perokok,tapak kaki
merekah,kencing manis.

Sebijik rm0.57 sahaja, tapi dapat manfaat banyak tu...
Harga retail dia RM103.35... sebotol ada 180 tablet tuuu..
Jadi kalau amik sehari sebiji..boleh tahan berapa lama sebotol ni??? ( Gaya cikgu math tanya ni... hehe)
Haaaa.. pandai..tahan 6 bulan tau!
So memang jimat byk!
Kira sebulan belanja hnya RM17 lebih ja utk vit C ni..
1 tablet harga dlm 57 sen saja :)

Kesimpulannya, Vita C wajib makan. Ia set keperluan harian kita semua. Kalau sebut vitamin c ja org tau dh manfaatnya. cuma SR Vita C lebih istimewa, lebih berkesan!

SET KEPERLUAN HARIAN – VITA C+OMEGA+VITALEA+B COMP+ESP
SET KECANTIKAN – VITA C+VIT E+ESP
SET RESDUNG – VITA C+ B COMP + ALFALFA
SET KEHAMILAN - VITA C+OMEGA+VITALEA+B COMP+ESP+OSTE
SET BERSALIN - VITA C+OMEGA+VITALEA+B COMP+ESP+OSTE+ALFALFA
SET ANGGUN - VITA C+OMEGA+VITALEA+B COMP+ESP+GLA COMP
SET TENAGA - VITA C+OMEGA+VITALEA+B COMP+ESP+VIVIX



Dapatkan sr Vitamin C dari...

Izwati
013 530 4142
sid 1173799
fb Noor Izwati
cod Kemaman,Terengganu

Monday, 7 August 2017

SUSU OH SUSU

PELBAGAI PERISA

Satu family Kak Iz suka minum susu.
Tengok tu macam2 perisa.


Susu bagus sebagai sumber kalsium.
Kalsium pulak bagus untuk kesihatan tulang dan gigi.

Tapi ade jugak antara kita yang tak boleh nak telan susu ni.
Bagilah ape perisa sekalipun.
Dan ade jugak yang takut nak ambil susu banyak2.
Takut berat badan naik.
Maka keperluan kalsium pun x cukup.

Kesan kekurangan kalsium mungkin tak nampak sekarang,tengok bila umur dah meningkat nanti.

Risiko osteoporosis atau tulang rapuh antara kesan kekurangan kalsium.
Tambahan pada wanita,memang golongan yang berisiko tinggi.

Salah satu penyelesaiannya adalah dengan ostematrix.
Ambil 4 biji melengkapkan keperluan kalsium harian.
Mudah nak ditelan dan jika diambil sebelum tidur,emmm...lena.
Bangun pagi pulak...lawas membuang.

Jom ostematrix dengan Kak Iz.

013 530 4142.
Sid 1173799
Cod Kemaman