Wednesday, 28 June 2017

SET MIGHTY GEM

Assalamualaikum, bertemu lagi kita hari ni, kali ni saya nak share "Pengalaman berharga bershaklee".

         Pengalaman yang paling berharga saya dengan shaklee adalah bila saya ambil set mighty gem
Sejak saya lahirkan anak pertama, saya selalu sgt cepat letih, malam lepas isyak mesti terus tidur.
Bila bulan puasa lagi la bertambah letih,kalau pukul 5 tu dah lembik la tapi tak ada la sampai tak puasa,cuma tak masuk dapur. Disebabkan saya duk umah mertua,bila camtu kita rasa tak best la tak buat apa2 kan.

       Masa ni dah start cari supplement,try supplement lain dulu walaupun masa ni dah guna shaklee. Cari supplement lain sebab saya jenis yang tak istiqamah la kalau kena makan ubat ke supplement,tambah2 kalau yang kena bancuh, pastu mudah terpengaruh dgn iklan.
2015 saya lahirkan anak kedua, nak dekat nak puasa tahun tu,sy buat keputusan nk try yg shaklee sebab sy fikir anak sorang pun sy dah lembik bila berpuasa,ni pula dua orang anak,fully bf lg, jd sy pun ambil esp,mealshake dan pd bulan puasa tu

         Hari pertama minum mmg rasa berbeza,rasa ada tenaga,boleh tolong kat dapur sedia juadah berbuka,lps berbuka pun xletih, boleh berterawih kat rumah,kalau sblm ni memang tak berterawih sbb dh berbuka pun badan still letih,xlarat nk buat apa2 dah
Sejak tu,set mighty gem ni sy teruskan minum hingga sekarang,setiap pg sebelum p lab memang ambil

         Set ni memang set berharga bg sy. Sekarang dh tak pandang produk lain dh,setia dgn shaklee. Dari set ni,saya tambah ambil produk shaklee yg lain. Ok itu sahaja perkongsian sy,terima kasih.
ALHAMDULILLAH...
Sharing dari rakan yang dah rasa shaklee effect.

Jika anda juga berminat untuk mendapatkan set ini,boleh hubungi saya

izwati
013 530 4142
sid 1173799
cod kemaman kuala kangsar





Sunday, 4 June 2017

Nutriferon

Dari mana datangnya virus,kuman,dan mikrob?

Kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan(hawa dingin,gas buangan,asap,virus diudara,habuk),berjabat tangan,sentuhan dengan objek (perabot,habuk hama pada selimut,pengangkutan awam,peluh dan air),makanan,latihan fizikal,persekitaran kerja dan lain-lain.

Bagaimana mikrob menjejaskan kita?

Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita,terutama apabila tubuh kekurangan interferon dan sel-sel imun,kita akan cepat keletihan,stres,terganggu tidur atau dijangkiti flu,batuk,alergi,asthma,ekzema,jerawat dan lain-lain.Sel-sel yang teroksida dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang boleh mengakibatkan penyakitbdegenaratif,penyakit kronik,kanser dan lain-lain.

Penemuan terhebat dalam bidang Immunologi

Interferon julung kalinya ditemui oleh Dr Yasuhiko Kojima dari University Tarokyo pada tahun 1954.

Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 herba yang berlainan,Dr Kojima telah membangunkan satu-satunya interferon semulajadi didunia (nutriferon).
Dia telah menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan,biji labu,bunga Safflower,Honeysuckle Jepun dan biji Plantago,mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.
Formulanya digunakan adalah semulajadi,selamat dan berkesan.
Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.


Didalam bidang perubatan,suntikan nutriferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis,kanser,hidrophobia(penyakit anjing gila),herpes dan  lain-lain.
Tambahan pula ia telah terbukti interferon amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan pelbagai jenis penyakit.


Manfaat Utama:

  • Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari:Kajian menunjukkan interferon mampu merangsang dan nenpertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells,B-cells dan makrofag.
  • Melawan kanser dan tumor:Mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobin melawan sel-sel tumor dan kanser.Selain dari itu mampu mengurangkan ketidakselesaan semasa  rawatan kemoterapi.
  • Melindungi dari influenza:Mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara,melindungi dari virus,mikrob dan selsema,flu,alergi,inflamasi dan influenza.
  • Meringankan stres dan kelesuan:Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan,stress,kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.
  • Melambatkan penuaan:Merangsang pengeluaran makrofaj untuk mengurangkan radikel bebas,virus dan kuman.Menjadikan sel-sel lebih sihat.
  • Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit B & C:Memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut,rasa mual,muntah dan lain-lain kepada pesakit-pesakit Hepatitis B.
  • Mempertingkatkan Menopus:Hypertensi,tahap kolestrol yang tinggi,kitaran darah dan masalah lain berkaitan menopus menjadi lebih baik.
  • Mempertingkatkan PMS:Terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid,sakit belakang,sakit payudara,masalah jerawat,kegelisahan,insomnia dan mood swing.



Dapatkan dari pengedar shaklee anda yang sah

Izwati
013 530 4142
sid 1173799
fb Noor Izwati
COD Chukai,Kemaman

KANSER!!! CEGAH SEBELUM PARAH

Silibus sains tingkatan 1 yang baru ni,dah diperkenalkan tentang pembentukan kanser.
Betapa kanser merupakan penyakit yang mengancam manusia di era ini.

APAKAH KANSER?

Kanser merupakan sekumpulan penyakit yang mempunyai kaitan dengan peranan sel. Sel-sel adalah unit-unit teramat kecil yang membina semua hidupan, termasuk tubuh manusia. Terdapat berbillion sel dalam tubuh setiap manusia.

Kanser berlaku apabila sel-sel yang tidak normal berkembang dan merebak dengan cepat. Sel-sel normal dalam tubuh membiak dan membahagi hingga tidak terkawal dan tidak mati. Sel-sel kanser biasanya berkumpul atau berkelompok lalu membentuk tumor.

Tumor yang sedang berkembang menjadi benjolan sel-sel kanser yang boleh memusnahkan sel-sel normal disekitar tumor dan memusnahkan tisu-tisu tubuh yang sihat. Ini membuatkan seseorang itu jatuh sakit.

Kadang kala sel-sel kanser memecah daripada tumor asal dan bergerak ke bahagian lain tubuh, di mana ia terus membiak dan membentuk tumor baru.

Beginilah caranya kanser merebak. Perebakan tumor ke tempat baru dalam tubuh dikenali sebagai METASTASIS.

Penghidap kanser ada kalanya berasa sakit tetapi masih mampu melakukan perkara-perkara yang biasa dilakukan. Kecuali mereka terasa amat sakit!



KANSER!!

Setiap orang dari kita mempunyai sel kanser di dalam tubuh masing-masing. Sel ini tidak dapat dikesan dalam ujian biasa sehingga ianya membiak ke JUMLAH BEBERAPA RIBU JUTA!. Ianya hanya akan dikesan apabila telah membesar ke satu saiz yang mampu dikesan.

Disenaraikan meklumat penting agar kita dapat mengambil langkah pencegahan:

1. Seseorang akan mendapat sel kanser sebanyak 6 hingga 10



kali di dalam hayatnya.

2. Sistem Imun yang sihat akan memusnahkan dan menghalang sel kanser dari membiak dan membentuk tumor.
3. Kanser mungkin disebabkan oleh kekurangan zat makanan, alam sekitar, gaya hidup, makanan & genetik.
4. Perubahan diet dan mengambil pemakanan tambahan yang sesuai boleh mengekalkan kesihatan sistem imun.
5. Rawatan KEMOTERAPI memusnahkan sel kanser, tetapi?? dalam masa yang sama ia turut memusnahkan sel tubuh yang sihat. Begitu juga dengan rawatan RADIASI!
6. Untuk membiak, sel kanser memerlukan makanan yang diperolehi melalui:

a) PENGAMBILAN GULA: 
- Dengan mengurangkan pengambilan gula, ianya dapat memutuskan bekalan makanan kepada sel kanser. Pemanis tiruan bukan pengganti yang baik. Penganti yang lebih baik ialah MADU ASLI!.
b) GARAM HALUS:
- Bahan kimia digunakan untuk membuat ia kelihatan putih, baik untuk sel kanser. Bertukar kepada garam laut atau garam bukit.
c) Susu membuat tubuh menghasilkan mukus/lendir terutamanya di trek usus perut. Sel kanser memakan mukus. Bertukarlah kepada susu soya tanpa gula.
d) Sel kanser subur dalam persekitaran berasid. Makanan berasaskan daging adalah berasid. Lebih baik untuk memakan ikan atau sedikit ayam. Daging juga mengandungi antibiotik, horon pembiakan dan parasit yang membahayakan terutamanya kepada pesakit kanser.



Ikhtiar kanser dengan VIVIX


Izwati
013 530 4142
sid 1173799
fb Noor Izwati

cod Kemaman Terengganu

Wednesday, 31 May 2017

OH KAMPUNG HALAMANKU

Alhamdulillah...

Ramadan kali ini,berpeluang menyambut di kampung,dengan keluarga tercinta.
hampir 7 tahun merantau ke negeri orang.
Dari Abang Faris darjah satu sampailah dia darjah 6.
Sekarang dah form 1.

Kak Iz bertuah sangat,kampung sendiri dan kampung suami berdekatan.
So berpeluang sambut puasa dengan kedua-dua belah keluarga.


Sebagai buah tangan,memang tak lupa bawa.
Salah satunya mestilah supplements shaklee.
Tak ade ape yang lebih bermakna jika dapat melihat ibu,ayah kita sihat kan.



Dalam bulan yang mulia ni,jangan lupa tingkatkan dan lakukan amalan dengan lebih baik.
Masa untuk tambah pahala ni kan.

In sya Allah.

Ingin dapatkan suplemen terbaik shaklee
hubungi:
Izwati
013 530 4142
sid 1173799
Fb Noor Izwati
COD Chukai,Kemaman


Saturday, 6 May 2017

Caj Energimu

Bagi ibu yang telah melahirkan anak,sudah tentu sukar untuk berehat.
Berehat bukan hanya dengan tidur tetapi anda harus mengamalkan cara hidup yang sihat supaya sentiasa bertenaga sepanjang hari.
Beberapa tip yang boleh membantu anda menambah energi anda untuk menguruskan anak dalam tempoh menjalani pemulihan diri selepas bersalin.

1)Sarapan pagi
Makan sekurang-kurangnya lima hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari.
Pastikan juga makanan berkanji seperti roti,nasi dan pasta(lebih baik jika bijian penuh untuk menambah serat untuk mengelak sembelit).
Makan dalam kuantiti yang sedikit dalam suatu masa tetapi kerap.
Ingat,jangan biar perut kosong.

2)Senaman ringan
Seperti berjalan,senaman lantai pelvis dan regangan ,sebaik sahaja rasa cukup bertenaga.
Tetapi harus menunggu dalam 6 minggu sebelum melakukan senaman yang lebih kuat.
Ingat ye,bentuk badan anda mungkin sudah berubah selepas kehamilan fan kesukaran untuk kembali ke bentuk asal.

3)Tidur bersama bayi
Dapatkan masa rehat yang secukupnya.
Cuba tidur semasa bayi anda sedang tidur.
Apabila anda tidur,ketika bayi anda tidur,membuat anda lebih bertenaga kerana mendapat rehat yang mencukupi.
Rehat yang mencukupi dapat merangsang pengaliran  susu ibu lebih baik.
Tempoh 30-45 minit tidur yang nyenyak sudah cukup efisyen dalam menyegarkan kembali tubuh.

4)Jus buah-buahan
Buat jus segar di rumah untuk memberi kesegaran tubuh dan merangsang pengaliran susu ibu.
Anda boleh pilih jus buah-buahan,sayur-sayuran,air kurma merah,susu soya tiada gula dan minuman dadeh.
Jangan lupa minum airn yang banyak antara 8-12 biji gelas sehari.

5)Suplemen
Selepas bersalin,para ibu akan kehilangan tenaga kerana menguruskan anak-anak,diet yang tidask seimbang kerana kengkangan masa dalam menguruskan bayi baru lahir dan melakukan penyusuan susu ibu.
Pengambilan suplemen juga membantu mengembalikan kesegaran tubuh badan.
Antara suplemen yang penting adalah vitamin C,vitamin B,multivitamin,zink kalsium dan protein.
Namun dapatkan nasihat doktor sebelum mengambil sebarang vitamin tambahan buat badan.


6)Zikir
Tiada yang lebih menyenangkan apabila melakukan amalan berzikir semasa berpantang.
Ia digalakkan kerana secara rohani dapat membantu menenangkan jiwa dan mengurangkan tekanan.
Ini kerana para ibu tidak boleh bersolat dan membaca Al Quran jika masih dalam nifas selepas bersalin,bagi yang beragama Islam.

sumber Pa&Ma NORHASLIZA YUSOFF

Ingin dapatkan suplemen terbaik shaklee
hubungi
Izwati
013 530 4142
Fb Noor Izwati
COD Chukai,Kemaman



Thursday, 4 May 2017

HARI UNTUKKU

Kak Iz nak cerita pasal hari yaang sangat istimewa yang jatuh pada bulan Mei ni.
16 Mei iaitu Hari Guru.

Pada 2016,sambutan Hari Guru Peringkat Daerah Kemaman diadakan di Sekolah Imtiyaz,Kemaman.
Seronok masa ni boleh jumpa dengan rakan-rakan dari sekolah lain.

Yang paling tak boleh lupa,minyak kereta yang kami naiki,hampir kehabisan minyak.
Nak ke sana pun,jam,sesak dalam perjalanan.

Tapi yang paling istimewa,semua guru dapat hadiah LAPTOP.
Alhamdulillah.




Nak oder shaklee

izwati
013 530 4142
sid 1173779
Noor Izwati


Wednesday, 3 May 2017

Mee Udang Berasap

Hujung minggu lepas,adik Kak Iz bawa anak Kak Iz yang sulung,abang Faris pergi makan mee udang.

Dekat Kuala Kurau.Tapi ni bukan sebarang mee tau,mee udang berasap nama diberi.
Yang specialnya mee udang ni,ala2 sizzling tapi kuah bukan macam sizzling tu.
Sedap,licin abang Faris makan satu pinggan.
Memang sedap.
Nama kedai Kak Ros Mee Udang Berasap.
Kalau ke Kuala Kurau,mesti singgah tau kedai ni.



Izwati
 013 530 4142
Sid 1173799
Cod shaklee,Chukai Kemaman