Thursday, 12 October 2017

Protein Hebat Untuk Tenaga Berkekalan

Protein Hebat
  • Protein merupakan asas blok binaan untuk kesihatan yang kritikal dalam pembinaan dan pengekalan otot,pemulihan tisu,keimunan dan hampir keseluruhan fungsi tubuh.
  • Selain itu protein juga dapat membantu menangkis rasa lapar dan memberikan tenaga.
  • Dr Shaklee mencipta protein pelangsingan pertama pada tahun 1961 dan produk kami mengandungi soya berkualiti tinggi dan protein tenusu yang membantu untuk mengekalkan tenaga,kecergasan dan stamina.




ESP
SOY PROTEIN ISOLATE POWDER

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.

Esp Soy Protein Isolate merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak,bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.
Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

💗 Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14 gram protein soya dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan ini,amat baik untuk kesihatan jantung.
💗 Membantu mengekalkan otot,memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
💗 Paras glisemik yang indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal.
💗 Membantu menyokong sistem imun,mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Tahukah anda?
  1. Indeks glisemik bagi peringkat karbohidrat adalah berdasarkan kesannya terhadap gula dalam darah.
  2. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai paras gula dalam darahyang  tinggi,manakala tahap indeks glisemik yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan.
  3. Mengekalkan paras gula dalam darah yang amat rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangka masa panjang.

JOM ESP

*** Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


IZWATI
SID 1173799
013 530 4142
COD CUKAI,KEMAMAN
FB Noor Izwati

Wednesday, 11 October 2017

KUASA PROTEIN untuk TENAGA LEBIH LAMA

Assalamualaikum.

Hari ni,Kak.Iz nak bercerita tentang ESP atau mixed soy protein isolate powder.

Protein adalah seperti blok yang membina tubuh kita,seperti batu bata yang membina sebuah rumah.
Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan.

Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein.

KEISTIMEWAAN SHAKLEE
=======================

  • Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik(Bukan GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
  • Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan.Protein soya membantu menurunkan paras kolestrol.
  • Mempunyai skor PDCASS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0-penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan oleh protein haiwan.
  • Membekalkan 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.
nota:Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolestrol dalam darah adalag 25g sehari.

Saranan penggunaan: Campurkan 28g atau 3 sudu besar serbuk ESP dengan segelas susu,jus air atau minuman kegemaran anda.Pilihan:Tambahkan buah dan kisar.
Nutritional Facts
Saiz Hidangan: 28 g (3 sudu besar)
Hidangan Setiap Bekas: 30
Setiap Hidangan
Campuran Kosong
Setiap 100 g
Tenaga105 Kcal369.7 Kcal
Carbohydrate10 g35.2 g
Gula9 g31.7 g
Protein14 g49.3 g
Lemak1 g3.5 g
Lemak Tepu0.2 g0.7 g
Lemak Trans0.0 g0.0 g
Lemak Monotaktepu0.1 g0.4 g
Lemak Monotaktepu0.5 g1.8 g
Kolesterol0 mg0.0 mg
Fosforus250 mg880.3 mg
Kalsium500 mg1760.6 mg
Sodium170 mg598.6 mg
Niasin10 mg35.2 mg
Asid Pantotenik2 mg7.0 mg
Tiamin2 mg7.0 mg
Riboflavin2 mg7.0 mg
Zat Besi3 mg10.6 mg
Vitamin B60.5 mg1.8 mg






Indeks Glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan ke atas gula darah. Karbohidrat yang terurai dengan cepat menyebabkan paras gula darah anda naik mendadak dan kemudiannya menurun dengan pantas, menjadikan anda letih, mudah rasa terganggu dan lapar. Makanan Protein Soya Segera juga mempunyai tindak balas “turun-naik” manakala untuk Makanan protein soya segera dengan indeks glisemik rendah, paras gula darah kekal stabil,membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk mengurangkan berat dan mengekalkan kesihatan jangka panjang.*


 Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

SO...JOM ESP

NOOR IZWATI
ID 1173799
013 530 4142



Tuesday, 19 September 2017

SI PUTEH COMEL


PENGAMBILAN kalsium amatlah penting.
Khususnya untuk wanita.
Jangan bongkok tiga sebelum waktunya.

OSTEMATRIK sumber kalsium TERBAIK



Jom tengok testimoni...








*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.


Dapatkan shaklee!!!

izwati
013 530 4142
sid 1173799
cod Kemaman Terengganu
fb Noor Izwati




RAMUAN HEBAT!!!

 VIVIX dilahirkn pd 2008

 Kandungan VIVIX
>>>>>>>>>>>>>>>
1)  Anggur muscadine

Terdapat 40 x ganda polifenol.


  • Apa itu POLIFENOL yg terkandung dlm ANGGUR MUSCADINE?

Kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi antioksida dan sel penuaan semula jadi.


  • Untuk apa pholifenol ni

Untuk kesihtan kardiovaskular ( jantung )

2) ELDEBERRY


  • Berry dlm ELDERBERRY ni BERTARAF PREMIUM HIGH CLASS
  • Popular dlm PERUBATAN TRADISIONAL 
  • Ada ANTI OKSIDAN yg merencatkn SEL KANSER
  •  TURUNKAN KOLESTEROL
  • Imunisasi TUBUH
  • Pesakit AIDS... akan jalani hari- hari dengan lebih baik dgn VIVIX
  • Juga mengandungi vitamin C

 3) Purple carrot


  • PURPLE CARROT ni adalah SUMBER TERBAIK  VITAMIN A termasuk caroteoids,phenolic
  • Mengandungi satu ANTI OKSIDAN yg besttt
  • Nama SAINTIFIKNYA  ANTHOCYANINS
  • Anti radang
  • Anti mikrob
  • Anti carcinogen
  • Mengandungi ASID KLOROGENIK 
  • Asid klorogenik yang tinggi yang dapat mengurangkan diebetis(berkaitan kopi)


Anthoçyanins yg memberikan warna biru dan ungu pada buah  merupakan antioksidan,antiradang,  antibakteroa anti carcinogen dan boleh membantu persakit jantung

Memberi kesan kepada saluran darah,platet dan lipoprotein yg berkebolehan mengurangkan risiko jantung

4) POLYGANUM CASPIDATUM (japanese knotweed)




  • Ia digunakn utk merumuskn supplemen penuaan.
  • Ramuan ni penting utk ALTET 
  • yg nak KURUS
  • Tekanan DARAH TINGGI





*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.


Dapatkan shaklee!!!

izwati
013 530 4142
sid 1173799
cod Kemaman Terengganu
fb Noor Izwati


Thursday, 14 September 2017

MINUMAN BOTANI HEBAT

Minuman Botani yang Lazat


Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee
termasuk ekstrak Polygonum
Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

Keistimewaan Shaklee
Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine –
salah satu buah-buahan
semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa.
Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap 
polifenol yang ditemui dalam anggur lain.
Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar 
biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan
dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa 
antioksidan yang sangat hebat.

Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini
ke dalam setiap botol Vivix 
menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk
mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan
bioaktif polifenol.

Nutritional Facts
Saiz Hidangan: 1 sudu teh (5mL)
Hidangan Setiap Bekas: 30

Setiap 100 mLSetiap Hidangan
Tenaga300 Kcal15 Kcal
Karbohidrat/td>74.0 g3.7 g
Jumlah Gula2.0 g0.1 g
Protein0.7 g0.0 g
Lemak0.0 g0.0 g

Vivix
 (150 mL / 30 hidangan)
Saranan penggunaan:
Goncang sebelum guna. Minum 1 sudu teh secara terus atau campurkan
dengan minuman kegemaran anda. Sedap dihidangkan sejuk. Simpan dalam peti sejuk.

Testimoni





* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau
mencegah sebarang penyakit.

Promosi Sempena Hari Malaysia...

Dengan pembelian vivix twin pack anda akan dapat...

  • Free membership
  • Free Postage
  • Cash Bonus
  • Lucky Dip!
SEHARI SAHAJA...
16 SEPTEMBER 2017

Berminat???
Izwati
013 530 4142
SID 1173799
FB noor Izwati
COD Kemaman,Terengganu




MENJEMPUT REZEKI

Assalamualaikum semua...

Salah satu caranya ialah dengan melakukan solat sunat dhuhaa.

SEMBAHYANG SUNAT  DHUHAA.
============================

1.BILANGAN  RAKA'AT.
"""""""""""""""""""""""""""""""""
(a).  (2)  Raka'at - (1) Salam.
(b).  (4)  Raka'at - (2) Salam.
(c).  (6)  Raka'at - (3) Salam.
(d).  (8)  Raka'at - (4) Salam.
(e).(10)  Raka'at - (5) Salam.
(f). (12)  Raka'at - (6) Salam.

2. SEKURANG
-KURANG  SEMPURNA:
""""""""""""""""""""""""""""""""""
(a).   (4)  Raka'at - (2) Salam.

3. YANG  SEMPURNA:
""""""""""""""""""""""""""""""""
(a).  (6)  Raka'at - (3) Salam.
(b).  (8)  Raka'at - (4) Salam.

4. LAFAZ  NIAT:
""""""""""""""""""""""
اصلى  سنة الضحى
ركعتين  لله  تعالى
"Usalli Sunnata
Dduhaa Rak'ataini
Lillaahi Ta'aala"
(Aku Sembahayang
Sunat  Dhuhaa,
Dua  Raka'at,
Kerana Allaah Ta'aalaa)

5. BACAAN  AYAT:
""""""""""""""""""""""""""
ركعة  يغفرتام؛
سورة  الفاتحة
سورة  الكافرون

ركعة  يغكدوا:
 سورة  الفاتحة
سورة  الاخلاص
ATAU
ركعة  يغفرتام:
سورة  الفاتحة
سورة  الشمس.

ركعة  يغكدوا:
سورة  الفاتحة
سورة  الضحى.


6. WAKTU
SEMBAHAYANG
"""""""""""""""""""""""""
(28)  Minit  Lepas
Naik Matahari
Hingga  Zohor.

7. PENDAPAT
Syaikh  Ramli dan
Syaikh Ibnu Hajar:
""""""""""""""""""""""""""
Sembahayang
Sunat  Isyraaq
ITULAH
Sembahayang
Sunat  Dhuhaa.

8. RUJUK  KITAB:
"""""""""""""""""""""""""
Sabiilal Muhtadiin,
Juzu'  (2).
Muka Surat  (14).

* Halalkan ilmu dari sumber ilmu ini .rahmatilah .

Monday, 11 September 2017

KISAH UWAIS DAN MINYAK IKAN

MY SHAKLEE LIFE...

Assalamualaikum...

Ramai tanya kenapa Omega Guard @ minyak ikan Shaklee mahal sangat berbanding minyak ikan jenama lain di pasaran?

JawapanNYA
Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

Jadi yang mana lebih murah, minyak ikan jenama X harganya RM80 atau minyak ikan Shaklee yang harga jualan RM 136 (of course harga ahli lagi murah kan!).

Jika inginkan khasiat yang sama, minyak ikan jenama X adalah RM80 x 3 = RM240. Bukan kah minyak ikan jenama Shaklee lebih murah? :)

Pagi ni,Kak Iz dah bagi Uwais makan omegaguard.
Sebab tgk dia dah mula nak selsema.

Uwais x pandai telan lagi,so mak gunting,keluarkan minyak.ikan dari kapsul,masukkan dalam sudu dan sedut dgn picagari.

Soft gel tu jangan buang tau,lepas minyak ikan tu
 diambil,kunyah makannya.

Laju je masuk mulutnya.

Omega -3 juga bagus untuk perkembangan otaknya.


*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu.
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh, atau mencegah sebarang penyakit.
*Ini adalah iklan produk supplemen.

Nak dapatkan omegaguard???


Izwati
013 530 4142
SID 1173799
FB noor Izwati
COD Kemaman,Terengganu