Monday, 11 December 2017

LANDMARK STUDY

Landmark study...

Beberapa konsep dlm shaklee yg digunapakai sampai sekarang, akhirnya ia akan mengaitkan dengan landmark study (LS) tu.


Shaklee percaya bahawa pemakanan yang sihat dan nutrisi yang cukup akan membina kesihatan yang baik.

Tetapi hari ini kita berada di satu keadaan yang sangat susah nak pastikan nutrisi cukup dalam makanan kita.

Ada 4 masalah pemakanan:

1.Kita tak makan secara sihat

- kebanyakan makanan kita hari ini adalah tinggi gula, rendah fibre, rendah vitamin/mineral, tinggi garam, tinggi minyak/lemak
- tak cukup sajian buah/sayur.


2. Kandungan nutrien dalam makanan semulajadi semakin rendah:

-Contoh ada kajian yang mendapati kandungan Omega3 dalam ikan salmon adalah lebih rendah berbanding 5 tahun lepas.
--> Seperti manusia, ikan salmon pun tak mampu menghasilkan Omega 3 sendiri.
Jadi kandungan Omega 3 dalam salmon bergantung kepada berapa banyak Omega 3 yang ia dapat dari pemakanannya.
KIta tak akan boleh tahu berapa mg Omega 3 dalam seekor ikan salmon.
Bagaimana nak cukupkan keperluan harian Omega 3 badan kita?

- begitu juga pengusaha tanaman.
--> Petani tidak mengambil berat berkenaan kandungan vitamin/mineral dalam tanaman.
Mereka menitik beratkan berkenaan jumlah hasil tanaman saja.
Contoh, jika dulu padi dituai setahun sekali, kini dah jadi 2x setahun.
Tiada ujian yang melihat kandungan nutrien dalam hasil tanaman tersebut.
1.Kita tak makan secara sihat.
2.Kandungan nutrien dalam makanan semulajadi semakin rendah
3.Pengambilan kalori melebihi keperluan

- pada hari ini kebanyakan kita berkenderaan - jarang berjalan kaki jauh atau berbasikal.
- kita bekerja dalam air-cond, duduk di kerusi - tiada lagi membanting tulang
--> bukan macam orang zaman dulu yang sehari bakar 4000-5000 kcal sehari.

- jadi seharusnya kita ambil jumlah makanan yang sedikit untuk match dengan keperluan kalori kita.
- TETAPI makanan yang sedikit tu harus lengkap dengan semua keperluan nutrisi kita.

How is that going to work?
(rujuk masalah no 2)
1.Kita tak makan secara sihat
2.Kandungan nutrien dalam makanan semulajadi semakin rendah
3.Pengambilan kalori melebihi keperluan
4.Pencemaran sumber makanan.





- Kehadiran pelbagai jenis industri yang memberi pelbagai bentuk pencemaran.
Makanan kita dicemari logam berat dan segala bahan kimia yang berbahaya.





Nak dapatkan supplement shaklee anda?

Izwati
013 530 4142
Fb Noor Izwati
Id 1173799


Wednesday, 6 December 2017

ZAMAN KANAK-KANAK YANG OHSEM

MAIN AJE KERJANYA...

Zaman kanak-kanak dulu,tahun 90an.
Masa tu,permainan outdoor je.

Duduk kat kampung.
Petang je mesti keluarlah dengan  adik-beradik,kawan-kawan.

Noor Izzana,Peronda Jeket Biru,Mohd Izwan Mohd Shamsudin,kome ingat tak?😁

Yang paling terkesan,Kak Iz panggil permainan ni,tuju kasut.

Atur kasut(rujuk gambar),ambik satu kasut lagi,tuju bagi pecah susunan kasut tu,lepas tu,kene susun semula kasut tanpa dituju kasut oleh kumpulan lawan.



Memang best lah!

Bukan sahaja peluh satu badan,permainan ni pun pupuk semangat kerjasama dan tidak mudah berputus asa.

Sekarang pun,anak-anak Kak Iz kalo diaorang balik kampung,akan main jugak permainan ni.

Zaman kanak-kanak memang indah kan.

Korang kecik-kecik dulu,favourite permainan korang ape pulak?

Kongsi jom!

#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#Childhood

Monday, 4 December 2017

TIDAK KUSANGKA,TIDAK KUMENDUGA


ALHAMDULILLAH...Allah masih beri peluang hidup.
Dah masuk lewat 30an dah ni.

Jiwa bolehlah kita pupuk,boleh kata kita ni berjiwa muda.

Tapi kesan penuaan pada muka terutamanya, memang tidak boleh nak sorok.


Macam langkah kanan pulak ye,bulan Disember ni,ade promosi tonik sirap ajaib.



Bukan sahaja nampak muda,badan pun sihat bertenaga.

#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#VivixUntukAwetMuda

Nak supplement shaklee???
Izwati
1173799
Fb Noor Izwati
wasap.my/+60135304142

Saturday, 2 December 2017

TUA MENGEJAR PASTI TIBA SAATNYA


YANG MUDA PASTI AKAN TUA



Bila tua,mesti orang anggap tak larat,kerepot,banyak pentakit.

Oh...no...no...no

Nak tak jadi orang yang bersemangat,muka ceria,sihat tubuh badan walaupun berusia.

Kalau jawapan anda ya.

Sekaranglah masanya anda perlu buat sesuatu.

Senang je.

1)Amalkan pemakanan seimbang.
2)Banyakkan sayuran dan buah-buahan.
3)Amalkan gaya hidup sihat,bersenam.
4)Tidak merokok.

Banyak lagilah...

Dan.

Boleh juga mantain kesihatan dengan makanan tambahan.

Nak bagitahu ni,promo vivix sirap ajaib sedang berlangsung ni.

Istimewa untuk anda hadapi tahun baru 2018,dengan wajah baru,lebih segar,lebih semangat!

Jom vivix!

#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEffect
#FsiCampaign
#VivixUntukAwetMuda

Nak dapatkan supplement shaklee?
Noor Izwati
Id 173799
Fb Noor Izwati
wasap.my/+60135304142

Friday, 1 December 2017


BALIK KAMPUNG...OOO...BALIK KAMPUNG

Duduk di perantauan.
Perjalanan ambil masa hampir satu hari kalau nak balik kampung.

So kene tunggu cuti sekolah,barulah sedap sikit.

Seronok.

Anak-anak jumpa atuk dan opah.
Jumpa adik-beradik,sepupu sepapat semua.

Mesti meriah punyalah.

Masa ni lah nak berkumpul dan eratkan lagi silaturrahim.

Tapi lepas ni,mungkin jarak tu lebih dekat lagi kan...

#MenulisDariHatiShaklee
#FsiCampaign


Thursday, 12 October 2017

Protein Hebat Untuk Tenaga Berkekalan

Protein Hebat
  • Protein merupakan asas blok binaan untuk kesihatan yang kritikal dalam pembinaan dan pengekalan otot,pemulihan tisu,keimunan dan hampir keseluruhan fungsi tubuh.
  • Selain itu protein juga dapat membantu menangkis rasa lapar dan memberikan tenaga.
  • Dr Shaklee mencipta protein pelangsingan pertama pada tahun 1961 dan produk kami mengandungi soya berkualiti tinggi dan protein tenusu yang membantu untuk mengekalkan tenaga,kecergasan dan stamina.




ESP
SOY PROTEIN ISOLATE POWDER

Membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi.

Esp Soy Protein Isolate merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak,bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.
Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

💗 Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14 gram protein soya dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan ini,amat baik untuk kesihatan jantung.
💗 Membantu mengekalkan otot,memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
💗 Paras glisemik yang indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal.
💗 Membantu menyokong sistem imun,mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Tahukah anda?
  1. Indeks glisemik bagi peringkat karbohidrat adalah berdasarkan kesannya terhadap gula dalam darah.
  2. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai paras gula dalam darahyang  tinggi,manakala tahap indeks glisemik yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan.
  3. Mengekalkan paras gula dalam darah yang amat rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangka masa panjang.

JOM ESP

*** Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


IZWATI
SID 1173799
013 530 4142
COD CUKAI,KEMAMAN
FB Noor Izwati

Wednesday, 11 October 2017

KUASA PROTEIN untuk TENAGA LEBIH LAMA

Assalamualaikum.

Hari ni,Kak.Iz nak bercerita tentang ESP atau mixed soy protein isolate powder.

Protein adalah seperti blok yang membina tubuh kita,seperti batu bata yang membina sebuah rumah.
Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan.

Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein.

KEISTIMEWAAN SHAKLEE
=======================

  • Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik(Bukan GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
  • Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan.Protein soya membantu menurunkan paras kolestrol.
  • Mempunyai skor PDCASS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0-penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan oleh protein haiwan.
  • Membekalkan 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.
nota:Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolestrol dalam darah adalag 25g sehari.

Saranan penggunaan: Campurkan 28g atau 3 sudu besar serbuk ESP dengan segelas susu,jus air atau minuman kegemaran anda.Pilihan:Tambahkan buah dan kisar.
Nutritional Facts
Saiz Hidangan: 28 g (3 sudu besar)
Hidangan Setiap Bekas: 30
Setiap Hidangan
Campuran Kosong
Setiap 100 g
Tenaga105 Kcal369.7 Kcal
Carbohydrate10 g35.2 g
Gula9 g31.7 g
Protein14 g49.3 g
Lemak1 g3.5 g
Lemak Tepu0.2 g0.7 g
Lemak Trans0.0 g0.0 g
Lemak Monotaktepu0.1 g0.4 g
Lemak Monotaktepu0.5 g1.8 g
Kolesterol0 mg0.0 mg
Fosforus250 mg880.3 mg
Kalsium500 mg1760.6 mg
Sodium170 mg598.6 mg
Niasin10 mg35.2 mg
Asid Pantotenik2 mg7.0 mg
Tiamin2 mg7.0 mg
Riboflavin2 mg7.0 mg
Zat Besi3 mg10.6 mg
Vitamin B60.5 mg1.8 mg






Indeks Glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan ke atas gula darah. Karbohidrat yang terurai dengan cepat menyebabkan paras gula darah anda naik mendadak dan kemudiannya menurun dengan pantas, menjadikan anda letih, mudah rasa terganggu dan lapar. Makanan Protein Soya Segera juga mempunyai tindak balas “turun-naik” manakala untuk Makanan protein soya segera dengan indeks glisemik rendah, paras gula darah kekal stabil,membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk mengurangkan berat dan mengekalkan kesihatan jangka panjang.*


 Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

SO...JOM ESP

NOOR IZWATI
ID 1173799
013 530 4142