BAGAIMANA SAYA BOLEH BERJAYA?

Success story

HAMPIR 2 TAHUN SAYA USAHAKAN KE SUPERVISOR, SAYA TERUSKAN KERANA SAYA ADA SEBAB YANG SANGAT BESAR UNTUK BERJAYA
================================

Bisnes ni hanya untuk mereka yang ada impian besar. Bila impian sebesar gajah, halangan menjadi sekecil kuman, kan? Susahnya nak rank up, Itu sebenarnya ada proses dan masanya Allah polish kita untuk jadi Leader hebat.

Semua ujian dan dugaan yang datang adalah cara Allah bentuk kita yang besar jiwanya, tinggi sabarnya dan tabah hatinya. Jom kita baca cerita sukses Brand New Supervisor di Surijunior , Nurul Asmarehan Alias , kini pemegang INCOME 4 ANGKA bersama Shaklee 💪🏻

“Perjalanan menuju ke tangga pertama Shaklee ini penuh ranjau. Sebab rezeki saya mungkin lambat sedikit berbanding orang lain. Orang lain mungkin rezeki cepat, sebulan bisnes dah rank up. Tapi saya tak, ambil masa yang lama, sampai saya dah lelah sangat buat semua ini. Saya ambil masa 1 tahun 9 bulan untuk ke Supervisor 😣

Saya tak ada mak bisnes 😔
Saya tak ada yang guide😔
Tak ada orang yang nak ketuk saya😔
Tak ada orang yang nak pantau iklan saya😔
Jadi saya tidak tahu di mana silap saya😣

Saya betul-betul 'independent', saya 'see first otai-otai dalam Shaklee 💪🏻💪🏻💪🏻

Kak Eha, Kak Fana, Kak Cip, Kak Mona, Kak Lin, Ee dan lain-lain lagi.

Saya baca semua iklan mereka dan saya belajar sendiri.

Nenek saya Kak Cip, saya direct pada Kak Cip. Tapi Kak Cip memang selalu sibuk, segan juga nak kacau, sebab beratus orang yang Kak Cip nak layan.

Sampailah bulan 3 tahun lepas, semasa Master Tour. Jumpa semua Master, memang betul-betul membakar semangat saya untuk buat dengan lebih baik lagi.

Selepas balik dari s2u Tour saya buat Career Development Plan (CDP). Yang MD dan Mia bagi tu, saya terus buat dan submit kepada Kak Cip.

Saya tulis PPA saya adalah Mei paling awal sy SV, kedua adalah Jun dan akhir Julai. Tampal dekat dinding bilik. Hari-hari tengok benda tu.

Iklan saya memang tak pernah 'miss' pun walau sehari. Saya pernah boikot diri sendiri sampai tak nak buat iklan sebab putus asa dengan diri.

Akhirnya, banyak pulak iklan yang saya iklankan, pelik.

Saya ni hanya seorang guru tuition saja. Resign lecturer.

Semasa saya berkerja dulu, saya tak pernah tak bagi duit dengan mak abah saya setiap bulan.

Tetapi bila saya resign, saya tak ada duit nak bagi mereka. Saya sedih sangat sebab tak dapat bagi dekat mereka lagi. Saya rasa diri macam tidak berguna😭

Apabila jumpa Shaklee, buat Shaklee, susah nak jadi.

Banyak 'give up' juga, tetapi orang lain berpusu-pusu naik SV.

"Orang boleh kenapa aku tak boleh. Kenapa aku nak mengalah.
Aku belum habis lagi nak berpatahkah?", monolog dalaman diri saya.

Lagipun saya sudah berjanji dengan anak-anak, saya nak sekolahkan mereka di sekolah yang bagus-bagus. Nak beri pakaian yang bagus-bagus, nak suapkan makanan yang sedap-sedap.

Saya berjanji dengan suami juga nak bantu dia sara keluarga.
Dan saya janji dengan mak abah saya juga yang saya akan beri lebih lepas ini.

Sebab janji-janji ini lah saya buat lagi dan lagi.

Bermula bulan Jun lepas saya buat amalan murah rezeki. Banyak yang saya amalkan. Air mata memang banyak sangat tumpah dekat sejadah.
Merayu-rayu dengan Allah.

Selepas itu, satu persatu Allah tunjukkan.
Mulanya, Allah hadirkan saya downline yang betul-betul nak berniaga. Lagi Allah hadirkan 'customer' lama yang dari tahun lepas lagi nak beli tapi tak beli-beli. Saya 'keep on blast' mesej pada mereka.

Satu persatu Allah hantar, menangis lagi sebab rasa terharu betul dengan Allah, baikknya Allah.

Pada bulan Julai, ramai customer. Entah dari mana datangnya. Allah hantar seorang demi seorang. Sebab saya memang betul-betul nak. Saya merayu dengan Allah, "Ya Allah, tak layakkah aku ini untuk naik Supervisor, kau hadirkanlah untuk aku customer yang tak kisahlah dari  mana sekalipun".

Setiap hari minta dekat Allah, dan setiap hari tu juga menangis menghadapNya. Seawal jam 5 pagi setiap hari.

Saya cakap dekat Allah, "Tolong berikan aku kekuatan lagi untuk aku teruskan lagi. Aku nak bagi duit lebih sikit dekat mak abah aku. Aku nak balas jasa mereka hantar sekolah aku tinggi-tinggi". Bila sebut mak abah memang tak boleh tahan. Terus kuat 💪

Saya cuma percaya yang akan ada rezeki untuk saya juga suatu hari nanti. Allah tak tidur. Dia memerhatikan kita setiap hari. Saya dah hampir give up, tak ada lagi kekuatan dalan diri untuk teruskan. Tapi saya bangun, dan terus melangkah.

Saya memang usaha sungguh-sungguh. Iklan sambil menyusu anak kedua dan sambil anak sulung panjat belakang.

Susah payah nak iklan tapi iklan juga.
Malas pun iklan juga.
Sibuk pun iklan juga.

Tak ada orang nak beri duit dekat kita kalau kita sendiri tak usaha mencari.

Saya jenis tak suka minta duit orang, duit suami pun tak pernah minta. Nak beli barang sendiri, saya usahakan sendiri saja , saya tak suka. Apa-apa saya 'back to Allah'. Dia sentiasa ada.

Peranan sedekah pun memainkan peranan yang hebat. Saya kalau ada duit sikit, saya belikan mak saya Omega Guard dan Ostematrix. Sebab dia sakit lutut, selalu mengadu. Saya jadi sedih la, tak nak dengar saja keluhan mak.

Semoga Allah sentiasa mengalirkan rezeki yang banyak lagi untuk saya. Saya tak kisah kalau habis duit untuk mak saya. Mak saya seorang saja dalam dunia ini”


Sungguh terinspirasi dengan kejayaan Nurul Asmarehan Alias ni.
Kawan-kawan pembaca pun doakan Kak Iz pun akan dapat rank up as supervisor shaklee ye.

Berminat dengan shaklee.
Izwati/Hizal
0135304142
Id 1173799
Fb Noor Izwati
Ig Izcergas

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terdelete pulak ya... InsyaAllah kita usahakan secepat mungkin ke supervisor.

      Jemput baca dan tinggalkan jejak di sini pulak ya
      http://zafranzafrina.blogspot.com/2018/08/success-story-master-lyana-hisham.html?m=1

      Delete
  2. Kak iz boleh! 💪💪💪

    Jom ke teratak sis ye😊

    http://madamwani.blogspot.com/2018/08/cyst-hilang-asbab-polifenol-vivix-madame.html?m=1

    ReplyDelete