5 TIPS MUDAH BERSALIN


5 TIPS MUDAH BERSALIN


1.Selalu Bersenam
Lakukan senaman ringan.Asalkan anda kerap melakukan regangan terhadap otot-otot tubuh yang bakal 'bekerja' semasa proses kelahiran terutamanya di bahagian serviks.

2.Amalan Doa
Amalkan doa mudah bersalin.Selain dari itu,terus amalkan doa-doa yang lain termasuklah surah-surah lazim dibaca oleh ibu hamil.


3.Berendam Sebelum Ke Hospital.
Sebelum ke hospital,jika ada tab mandi,bolehlah anda berendam dalam air suam buat seketika untuk mempercepatkan proses bersalin.Kalau tiada pula,kolam renang anak-anak pun boleh.😅



4.Pastikan Tenaga Mencukupi
Ada baiknya anda makan dan minum dalam kadar bersesuaian sebelum masuk ke bilik bersalin.Hal ini penting agar tubuh mempunyai tenaga mencukupi bagi mengelakkan letih dan lapar sewaktu bersalin.Untuk tenaga berpanjangan,boleh juga ikhtiar dengan minuman esp-energizing soy protein dan performance drink dari shaklee.

5.Ikhtiar dengan Ostematrix
Di kala melahirkan, ia satu keadaan yang sungguh merisaukan jika si ibu mahupon bayi alami masalah. Betol kan? Kalsium dan magnesium membantu dalam proses melahirkan anak. Jika magnesium dan kalsium tidak cukup, kekejangan boleh berlaku. Pada masa yang sama, gabungan kalsium dan magnesium ini membantu dalam mengecutkan rahim dan menolak bayi untuk keluar dengan lebih cepat tanpa membuatkan si ibu rasa kesakitan yang amat sangat. Ini kerana seluruh saraf badan mengalami ketenangan dan tidak stress.

Seandainya paras kalsium dan magnesium rendah di kala hampir bersalin dan melahirkan anak, proses kelahiran akan menjadi lebih panjang. Ibu alami tekanan dan boleh menimbulkan rasa sakit yang keterlaluan. Pada masa yang sama, pendarahan lebih banyak akan berlaku. Ia akan kepenatan, dan jika tidak mampu meneruskan, kemungkinan besar kelahiran secara czer akan dilakukan secara emergency.


Berminat dengan produk Shaklee.

Izwati
0135304142
Id 1173799
Fb Noor Izwati
Ig izcergas


3 comments:

  1. Tkasih singgah teratak.K Iz ,cikgu.♥

    ReplyDelete
  2. Thanks for good tips..👍😊

    Jemput tinggalkan jejak di https://madamwani.blogspot.com/2018/08/stroke-kenali-tanda-tanda-dan-cara.html?m=1

    ReplyDelete