9 SEBAB KOMUNITI SHAKLEE BEST SANGAT






Assalamualaikum, dan selamat sejahtera. Kak Iz dah mula ambil shaklee sejak 2014, mencari set menyusu masa tu. Sehinggalah pada tahun yang sama berjinak-jinak dengan bisnes shaklee. sehingga 2023 Kak Iz masih setia dengan bisnes yang satu ni. Hampir 8 tahun. Mesti ada sebab masih setia kan. Jom Kak Iz kongsikan 9 sebab kenapa komuniti shaklee ni best.

                        


1. BISNES YANG ADIL DAN TIDAK MENINDAS ORANG BAWAH
Setiap pengedar shaklee tak kira di rank mana sekalipun akan dapat membeli harga yang sama. Contoh harga ahli sebotol vitamin c adalah RM97, jadi semua pengedar shaklee akan dapat beli harga yang sama. 

Apabila upline tak buat sales atau bisnes, dia tak akan dapat apa-apa keuntungan sekiranya downlinenya buat banyak sales. Tiada istilah downline akan kayakan upline. Semua perlu bekerja untuk bisnes masing-masing. Dengan ini keharmonian  dalam komuniti shaklee antara semua dapat dijaga.


Bonus bulanan secara kasar mengikut pangkat.




2. SENTIASA UPGRADE ILMU
Dalam komuniti shaklee, ilmu secara offline dan online sangat banyak. Pihak shaklee sendiri menyediakan medium facebook, telegram dan web. Ilmu nutrisi di sampaikan dalam nutritionist shaklee sendiri. Di samping semua team yang buat kelas untuk ahli-ahli tak kira untuk yang berbisnes atau ahli makan sendiri. Kelas yang diadakan adalah secara PERCUMA dan jika berbayar pun , ilmu atau hadiah yang dapat selepas menghadiri kelas lebih tinggi nilainya dari yuran. Fuhhh memang berbaloi !





3. UKHWAH ANTARA AHLI SHAKLEE
Majoriti ramai yang tertarik dengan komuniti shaklee adalah sebab ukhwah yang terjalin antara ahli-ahli shaklee. Kadang kala rapat seperti ahli keluarga sendiri. Mana tak nya hampir setiap hari berada dalam grup di atas talian walaupun tak pernah jumpa depan-depan. Bila ada peluang jumpa, rasa macam dah kenal lama, sebab setiap hari bersembang. Upline pun selalu ajak datang makan-makan, buat kenduri di samping pengisian tentang bisnes.




4. DAPAT RAMAI KAWAN
Terutama surirumah yang dunia hanyalah di rumah dan anak-anak, dengan shaklee dapat tambah ramai kenalan, dari customer bertukar menjadi bisnes leader dan seterusnya hubungan rapat seperti keluarga, dengan komuniti shaklee, sedikit sebanyak di samping dapat bantu ekonomi keluarga, pemikiran berkembang dan lebih ceria, dapat bertukar-tukar pendapat.




5.MENINGKATKAN KEMAHIRAN
Kak Iz sendiri bermula dengan shaklee tanpa basic dalam bisnes. Zero. Berkat bimbingan semua mentor dan upline, lama-kelamaan dapat meningkatkan kemahiran. Marketing, nutrisi dan lain-lain.From zero to hero. Kini Kak Iz merupakan pemegang bonus 4 angka.


6.PENGISIAN ROHANI
Ini yang paling Kak Iz tertarik, dalam ilmu bisnes, pengisian rohani pun ada. Belajar marketing langit, bukan dari orang sembarangan sebab dalam komuniti shaklee ni, ramai golongan profesional, doktor, ahli farmasi, ustaz, ustazah, jurutera semua. Ilmu rohani ini, membawa kita lebih yakin dengan rezeki Allah. Kita tak akan rasa down, malah keyakinan kita terus kukuh terhadap rezeki dari yang Esa. Bisnes ini kena betul-betul yakin dengan rezeki Allah tak sama bila kita makan gaji.
 

7.SALING SOKONG-MENYOKONG
Dalam komuniti shaklee semuanya bersama-sama nak tengok satu sama lain berjaya. Tiada isitilah nak caras dengan cara yang negatif. Persaingan secara sihat. Boleh bertukar-tukar pendapat, berkongsi tip dan rahsia bukan sahaja dalam team sendiri, malah dalam team yang lain juga. Berpegang kepada prinsip lebih banyak kita beri, lebih banyak yang akan kita dapat. Upline , sideline semua akan meraikan antara satu sama lain.


8. BISNES BERMENTOR
Apabila masih baru dalam bisnes, kita rasa terkapai-kapai, tak tahu nak buat apa. Mentor akan bantu tunjukkan cara. Kak Iz rasa seronok sangat sebab walau apa cara sekalipun mentor akan sentiasa ada di sisi. Kena gunakan peluang ini. Walau jauh sekalipun boleh contact, sekarang macam-macam cara yang ada. wasap, telegram semua. Mentor bukan sahaja membantu dalam ilmu bisnes, pengisian rohani, memberi semangat sampai kadang-kadang hal peribadi pun tanya jugak kat mentor, punya rapat nya. hihihi.

Bersama Master Farihah Abu Kasim -Surijunior

Bersama mentor senior coordinator Asmaniza- zafranZafrina



9. DAPAT BANTU LEBIH RAMAI LAGI
Perkara penting dalam komuniti shaklee yang best adalah kita dapat bantu lebih ramai lagi.Baik dari segi kesihatan mahupun kewangan. Dan dengan membantu seseoranglah kita akan terus berjaya. Kerja dalam 1 pasukan. Kejayaan tidak akan dicapai jika tiada siapa yang kita dapat bantu.   



Jom sertai komuniti shaklee kami.
#blogmegashaklee #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023
 

No comments