Nutriferon

Dari mana datangnya virus,kuman,dan mikrob?

Kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan(hawa dingin,gas buangan,asap,virus diudara,habuk),berjabat tangan,sentuhan dengan objek (perabot,habuk hama pada selimut,pengangkutan awam,peluh dan air),makanan,latihan fizikal,persekitaran kerja dan lain-lain.

Bagaimana mikrob menjejaskan kita?

Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita,terutama apabila tubuh kekurangan interferon dan sel-sel imun,kita akan cepat keletihan,stres,terganggu tidur atau dijangkiti flu,batuk,alergi,asthma,ekzema,jerawat dan lain-lain.Sel-sel yang teroksida dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang boleh mengakibatkan penyakitbdegenaratif,penyakit kronik,kanser dan lain-lain.

Penemuan terhebat dalam bidang Immunologi

Interferon julung kalinya ditemui oleh Dr Yasuhiko Kojima dari University Tarokyo pada tahun 1954.

Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 herba yang berlainan,Dr Kojima telah membangunkan satu-satunya interferon semulajadi didunia (nutriferon).
Dia telah menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan,biji labu,bunga Safflower,Honeysuckle Jepun dan biji Plantago,mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.
Formulanya digunakan adalah semulajadi,selamat dan berkesan.
Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.


Didalam bidang perubatan,suntikan nutriferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis,kanser,hidrophobia(penyakit anjing gila),herpes dan  lain-lain.
Tambahan pula ia telah terbukti interferon amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan pelbagai jenis penyakit.


Manfaat Utama:

  • Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari:Kajian menunjukkan interferon mampu merangsang dan nenpertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells,B-cells dan makrofag.
  • Melawan kanser dan tumor:Mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobin melawan sel-sel tumor dan kanser.Selain dari itu mampu mengurangkan ketidakselesaan semasa  rawatan kemoterapi.
  • Melindungi dari influenza:Mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara,melindungi dari virus,mikrob dan selsema,flu,alergi,inflamasi dan influenza.
  • Meringankan stres dan kelesuan:Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan,stress,kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.
  • Melambatkan penuaan:Merangsang pengeluaran makrofaj untuk mengurangkan radikel bebas,virus dan kuman.Menjadikan sel-sel lebih sihat.
  • Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit B & C:Memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut,rasa mual,muntah dan lain-lain kepada pesakit-pesakit Hepatitis B.
  • Mempertingkatkan Menopus:Hypertensi,tahap kolestrol yang tinggi,kitaran darah dan masalah lain berkaitan menopus menjadi lebih baik.
  • Mempertingkatkan PMS:Terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid,sakit belakang,sakit payudara,masalah jerawat,kegelisahan,insomnia dan mood swing.



Dapatkan dari pengedar shaklee anda yang sah

Izwati
013 530 4142
sid 1173799
fb Noor Izwati
COD Chukai,Kemaman

No comments